نوشته شده توسط : امین

با توجه به مزایای لیپوماتیک، این جراحی در میان بیماران محبوب شده است. این یک روش امن است و چربی را با آسیب های کمتری به بافت های بدن، برطرف می کند و بیماران یک دوره بهبودی کوتاه مدت را تجربه می کنند.
چربی های اضافی بدن، تناسب اندام را مختل می کنند، اما نگران نباشید، لیپوماتیک یک روش موثر و بدون خطر است. در این جراحی، چربی های اضافی با لرزش و حرکت سریع یک لوله کوچک (کانولا) برداشته می شود. برای ایجاد این حرکت و لرزش، از فشار هوا استفاده می شود، بنابراین، بدون آسیب به بافت های اطراف تخلیه چربی انجام می شود.

دستگاه های لیپوماتیک سیستم امنیتی دارند، اگر کانولا با یک بافت بدون چربی تداخل داشته باشد، آن را متوقف خواهد کرد در نتیجه به بافت های غیر چربی بدن تان آسیبی نخواهد رسید. به این ترتیب، لیپوماتیک یکی از موثرترین روش های لاغری موضعی است.

با توجه به دقت و عدم آسیب بافت، چربی استخراج شده قابل استفاده برای سایر مناطق بدن می باشد.
برخی از بیماران ممکن است کبودی یا تورم کمی نیز داشته باشند که بسیار نادر است. در این عمل نیازی به بستری شدن نیست.

 

اثرات طولانی مدت لیپولیزر 

در سال 2007 بنابر خواسته انجمن متخصصین زیبایی آمریکا، عمل لیپولیزر به تایید FDA رسید. در این روش اقدام به حذف چربی از قسمت های مختلف بدن، بیشتر در قسمت هایی که از طریق ورزش و رژیم غذایی امکان لاغری ندارند، صورت می گیرد، قسمت هایی مانند چانه، گردن، سینه ها و ... . روش لیزر بدین صورت است که فیبر نازکی که گرما دیده است وارد پوست می شود و اقدام به مایع کردن چربی های زیر پوستی می کند. سپس میله ای به اسم کانولا وارد می شود و با روش ساکشن معمولی سلول های چربی را جمع آوری می کند. FDA هشدار داده است که این روش را نباید برای کاهش وزن در نظر گرفت و تنها برای حذف چربی ها استفاده می شود.

 

 

اثرات طولانی مدت لیپو لیزر

خونمردگی، تورم

ممکن است مدتی پس از درمان، خونمردگی و تورم به وجود بیاید، ولی این مشکلات معمولا طی 2 الی 3 هفته از بین خواهند رفت. در این حالت خونمردگی کمتر از سایر روش های ساکشن اتفاق می افتد، به این دلیل که گرمای لیزر مانع از خونریزی رگ های کوچک و مویرگ ها در حین درمان می شود. برخی بیماران ژاکت هایی می پوشند که نقاط تحت درمان را می پوشاند. این ژاکت ها به کاهش تورم و بهبود کمک می کند. برخی پزشکان برای کاهش درد از مسکن های ملایمی استفاده می کنند و اغلب بیماران معمولا پس از دو تا سه روز می توانند فعالیت های روزمره خود را از سر گیرند. پزشکان معمولا به بیماران توصیه می کنند که حداقل تا یک ماه از تمرین های ورزشی و اجرای فعالیت های سنگین پرهیز کنند.

تغییر حالت بدن

لیپولیزر پس از یک هفته نتیجه خود را نشان می دهد. با استفاده از لیپوساکشن معمولی، نتیجه گیری معمولی 2 الی 4 هفته طول می کشد. با اینحال حالت بدن پس از مدتی تغییر می کند و به بیمار توصیه می شود تا مدتی از پوشیدن لباس های جذب خودداری کند.

حساسیت های پوستی و سفت شدن

کلاژن و لایه های مختلف آن هستند که پوست را تولید می کنند. رشد کلاژن و بافت ها معمولا چند هفته تا چند ماه به طول می انجامد. در این هنگام بیمار فکر می کند پوستش کمی سفت تر شده و حالت ارتجاعی خود را از دست داده است.

سوختگی

روش های جدید لیپولیزر به ندرت باعث سوختگی پوست می شوند، با اینحال همچنان خطر سوختگی وجود دارد. دستگاه های امروزی که توسط بسیاری از پزشکان استفاده می شوند، دارای دماسنج هایی هستند که دائما دمای پوست را اندازه می گیرند. از این طریق خطر سوختگی و آسیب رساندن به پوست و بافت ها به حداقل مقدار می رسد. در صورتی که سوختگی در ناحیه درمان اتفاق بیافتد، امکان عفونت و تاول زدن در بیمار وجود دارد. همچنین ممکن است در برخی مواقع پوست متورم شده و باد کند. معمولا در اکثر حالات پوست سفت می شود و حالت ارتجاعی ندارد اما در حالاتی خاص ممکن است پوست شل شده و بی حالت شود.

همچنین گاهی اوقات در صورت استفاده از لیزر و کم تجربه بودن پزشک، ممکن است رنگ پوست تغییر کند که این تغییر رنگ به صورت موقتی است. همچنین ممکن است سطح پوست نا هموارتر از سایر نقاط شود. در موارد نادری نیز ممکن است اعصاب بیمار دچار اخلال شود. به دلیل گرما حاصل از لیزر و فرایند التراسونیک ممکن است مشکلات جدی برای نورون ها و اعصاب بدن ایجاد شود.

بنابراین بهتر است قبل از درمان از سلامت کامل خود مطمئن باشید و حتما فشار خون و دیابت خود را تحت کنترل داشته باشید.

همچنین از آنجایی که در موفقیت درمانهای زیبایی تجربه پزشک از مهمترین فاکتورها به حساب می آید بنابراین توصیه می شود برای تمام درمانها از جمله لیپوساکشن، لیپولیز و لیپوماتیک حتما به پزشکی مراجعه نمایید که تجربه و تجهیزات کافی در این زمینه را داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , لیفت صورت , لیپوماتیک , پروتز سینه , جراحی فک , بارداری بعد از لیپوماتیک , شایعات و حقایق لیپوساکشن , بیماری لیپودما و درمان آن , لیپوماتیک کاهش سینه , شکم آبجو چیست؟ , اقدامات قبل و بعد از جراحی زیبائی شکم , لاغری و پیکر تراشی , ابدومینوپلاستی , ,
:: برچسب‌ها: عوارض لیپولیز , هزینه عمل لیپولیز , فیلم لیزر لیپولیز , هزینه اولتراسونیک , لیپولیز اولتراسونیک , لیپولیز اولتراسونیک چیست , مراقبت های بعد از عمل لیپولیز , تورم بعد از عمل لیپولیز , ,
:: بازدید از این مطلب : 566
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

خیلی وقتا شده که تصمیم گرفتم کتابخوان حرفه ای بشم ولی نمیدونستم که چه کتابی بخونم. برای همین میرفتم سراغ کتاب هایی که نخونده بودم و یک کتاب انتخاب میکردم و شروع میکردم به خوندن اون.

اما خیلی اوقات از خوندن اون کتاب لذت نمی بردم و همش به خودم میگفتم که من که از این کتاب لذت نمیبرم، چرا خوندن این کتاب رو ادامه بدم؟

و همین جمله باعث می شد که کتاب رو بذارم کنار.

و حالا خودم رو جای یک نفر میذارم که تازه میخواد کلا کتابخوانی رو شروع کنه، اگه این شخص یک کتاب رو شروع کنه به خوندن و از اون لذت نبره، دیگه کتاب نمیخونه.

یکی از دوستام که زیاد اهل مطالعه نبود، برای شروع تصمیم به خوندن کتاب خشم و هیاهو گرفت و به گفته ی خودش: هیچ وقت این کتاب رو نخونید

اما اگر همین دوست من برای شروع کتابخوانی یک کتاب بهتر انتخاب کرده بود و کتاب خشم و هیاهو کتاب پنجم او بود، احتمالا به من میگفت که حتما این کتاب رو بخون چونکه خیلی کتاب قشنگیه.

خیلی از ما انگیزه ی اینکه کتابخوان بشیم رو داریم و خیلی از جمله های شبکه های اجتماعی و خیلی از برنامه های تلویزیون (و همینطور نمایشگاه کتاب) این انگیزه رو توی مردم ما ایجاد میکنند اما مردم ما همیشه به دوتا مشکل برمیخورن:

    این انگیزه زود از بین میره (احتمالا مرحله ی تبدیل یک تصمیم آنی مردم به عادت اون ها مشکل داره).

    کتابی که برای شروع انتخاب میکنند خوب نیست و نمیتونه اون روح اون هارو تسکین بده و به کتابخوانی مشتاق کنه.

برای مشکل اول مسابقات کتابخوانی زیادی برگزار میشه که با اینکه بازدهی کمی داره (برای افرادی مناسبه که به کتابخوانی علاقه دارن نه افرادی که کتابخوان نیستند)، ولی خب بالاخره یه تلاش هست.

اما برای مشکل دوم تصمیم خاصی گرفته نشده و جایی نیست که به افراد تازه کار کتاب خوب معرفی کنه تا این حس رو توی اون ها نگه داره.

حالا از شما میخوام که به افراد تازه کار یک راه نشون بدید تا بتونن از کتابی که انتخاب میکنن لذت ببرن و با شوق اون رو به انتها برسونن.

و یا اگر این کتاب خاصی در نظر دارید معرفی کنید تا تازه کار ها هم بتونن خوره کتاب بشن.

شروع کتاب خوانی و علاقه به کتاب


۱- نگران نباشین که کتابی رو تا ته نخوندین. اتفاقا به خودتون حق بدین. حرف هر نویسنده ای قرار نیست به دل هر کسی بشینه و یا هر نویسنده ای قرار نیست حرفی برای گفتن داشته باشه. اگه خودتون رو توبیخ کنین در این موررد، بیشتر باعث میشه در انتخاب کتاب های بعدی سخت گیر و سخت گیر تر شین (تا از توبیخ شدن بیشتر توسط خودتون رها شین) و ممکنه علاقه به کتاب خونی کلا پیدا نکنید

۲- برای شروع کتاب خوانی، یه تازه کار نمیتونه از طبع من یا هر کس دیگه کمک بگیره. مثلا من شیرین میپسندم و شما ممکنه اهل شوری باشید. به جای این کار اگه طرف خودش رو مجاب کنه از بعضی نویسنده های پرفروش کتاب هایی تهیه کنه و به خواندن ان مشغول شه خوبه. مثلا نمایشنامه های اریک امانوئل اشمیت، رمان های هاروکی موراکامی، رمان های کوئیلو، کتاب های این ها نسبت به سایر کتاب ها شاید سبک تر و گیراتر باشه،‌در عین حال که حرف هایی هم برای گفتن داره.

۳- برای شروع کتاب خوانی فقط یه راه هست: شروع به خواندن کتاب، ناامید یا شاد شدن، تکرار.



:: موضوعات مرتبط: لیپوماتیک , تزریق بوتاکس و ژل , شایعات و حقایق لیپوساکشن , ,
:: برچسب‌ها: کتاب , کتابخوانی , مطالعه , فواید کتابخوانی , روش های کتابخوانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 881
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 مهر 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد