نوشته شده توسط : امین

یک مدیر شهری باید بتواند در دنیای رقابتی نقاط قوت و ضعف شهر خود را شناخته و درصدد تقویت مزایای رقابتی آن برآید.از این رهگذر است که شهر می‌تواند نقطه قابل اتکایی در شبکه جهانی شهرها بیابد و کارکردهای خود را در نظام سرمایه داری بین الملل بهبود بخشد.بدین ترتیب شهردار باید خود را «مدیر شهر» بداند نه «مدیر شهرداری». این دو با هم تفاوتهای بسیار دارند چه اینکه اولی مسئول ارتقای قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهر و شهرنشینان است در حالیکه دومی بیشتر مجری است و پاسخگویی آن تنها محدود به نحوه عملکرد است و نه نتایج و پیامدها.بسیاری، معتقدند که جامعه آینده، جامعه‌ای شهر نشین خواهد بود. بنابراین، شهرها به جای این که مکان‌هایی بی ثمر برای سرمایه گذاری اقتصادی یا تراکم کارگران بیکار با انبوه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی باشند؛ باید که به مراکز رشد و پویایی اقتصادی و اجتماعی، در چارچوب ملی، بدل شوند. این مراکز، باید که آفرینشگر فرصتهایی ارزنده برای رفاه و توسعه نه تنها جمعیت ساکن در آن، بلکه جمعیت تمامی کشور باشد.

1- آماده سازی زیرساخت‌های اساسی برای عملکرد کارآمد شهرها

2- آماده سازی خدمات لازم برای توسعه منابع انسانی، بهبود بهره وری و بهبود استاندارد‌های زندگی شهری

3- تنظیم فعالیت‌های تاثیرگذار بخش خصوصی بر امنیت، سلامتی و رفاه اجتماعی جمعیت شهری

4- آماده ساختن خدمات و تسهیلات لازم برای پشتیبانی فعالیت‌های مولد و عملیات کارآمد موسسه‌های خصوصی در نواحی شهری

5. برنامه ریزی استراتژیک

وظایف کنونی مدیریت شهری (صرف نظر از تنوع و اختلاف در نظامهای اجتماعی و سیاسی گوناگون)، تنها محدود به مواردی از قبیل برنامه ریزی، خدمات رسانی، مدیریت فرهنگ محلی، انجام پروژه‌های عمرانی و… نمی‌شود. بلکه جهت دهی فعالیتهای شهری و ترسیم چشم انداز شهر در راستای دستیابی به توسعه پایدار از جمله مهمترین وظایف مدیران شهری به شمار می‌رود. یک مدیر شهری باید بتواند در دنیای رقابتی نقاط قوت و ضعف شهر خود را شناخته و درصدد تقویت مزایای رقابتی آن برآید.

از این رهگذر است که شهر می‌تواند نقطه قابل اتکایی در شبکه جهانی شهرها بیابد و کارکردهای خود را در نظام سرمایه داری بین الملل بهبود بخشد.



:: موضوعات مرتبط: لیفت صورت , تزریق بوتاکس و ژل , جراحی گوش , نظرات مردم درباره لیپوماتیک , مراقبت های قبل از لیپوماتیک , ,
:: برچسب‌ها: مدیریت , مدیریت شهری , وظایف مدیریت شهری , وظایف , برنامه ریزی شهری , برنامه ریزی , برنامه ریزی استراتژیک ,
:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

مرد ایده آل

خدا زن را آفرید و به او گفت رد هر گوشه ی زمین که بگردی میتونی مرد ایده آلت رو پیدا کنی !

آنگاه بود که خدا زمین را گرد آفرید ! هاهاهاهاا

 

کلید اسرار !

یارو میره کمیته امداد، هیچی بهش نمیدن،میگه: واگذارتون کردم به کلید اسرار !

 

بابام

به یه بچه میگن اون چه حیوونی یه که به ما گوشت، شیر، ماست، کفش، لباس میده؟ بچه میگه: بابام !!!

 

پشه بند

حیف نون پشه بند می خره، تاصبح نمی خوابه پشه ها رو مسخره می کنه !

 
غضنفر به پیك نیك میرود

غضنفر با زنش میرن پیك نیك. زنش میگه: بشینیم زیر اون درخت. غضنفر میگه نه! همین وسط جاده امن‌تره! زود پتو رو بنداز! زنش میگه: آخه اینجا ماشین میزنه بهمون! ولی غضنفر با اصرار وسط جاده پتو رو پهن می‌کنه و دو نفری می‌شینند وسط جاده! بعد از مدتی یه كامیون میاد طرفشون هر چی بوق میزنه، اونا از جاشون تكان نمیخورن، كامیونه هم فرمونو میپیچونه میره تو درخت. غضنفر به زنش میگه: دیدی گفتم وسط جاده امن‌تر! اگه زیر اون درخت بودیم الان هر دومون مرده بودیم!

 

شکار

یه روز یه خالی بند میرسه به اون یکی میگه: رفتم شکار هفت تا خرگوش گرفتم پنج تا آهو و سه تا شیر یارو گفت فقط همین! گفت: مگه با یه تیر بیشتر از اینم میشه زد! یارو گفت: اوه تازه تفنگم داشتی

 

شانس

یارو 1000 تومنی پیدا میکنه میبینه وسطش سوراخه میگه بخشکی شانس وسطش گوشه نداره!

 

پشه

غضنفر روشنفکر میشه پشه ها دور سرش جمع میشن

 

شیر خوردن

یه روز یه مرده ای می میره از پسرش می پرسن که چی شد پدرت مرد؟
پسر می گه:شیر خورد مرد
بهش می گن یعنی چه؟ چطوری؟
میگه داشت شیر می خورد گاوه نشست

 
پازل

یارو با خوشحالی به دوستش میگه بالاخره این پازل رو بعد از 3 سال حل كردم . دوستش میگه: 3 سال زیاد نیست؟ میگه: نه بابا رو جعبه اش نوشته 3 تا 5 سال!

 
قطار

به یارو میگن: زودباش سوار شو قطار داره میره! میگه : كجا میخواد بره بلیط دست منه!

 
مسابقه اسب‌ دوانی

در مسابقه اسب‌دوانی یه نفر صد هزار دلار روی اسب شماره 28 شرط‏بندی كرد و اتفاقا برنده 500 هزار دلار شد. مسئول برگزاری مسابقه از او پرسید: چطور این همه پول رو روی اسب شماره‌ 28 شرط‏بندی كردی؟ گفت: دیشب خواب دیدم كه دائما جلوی چشمم یك عدد 6 و یك عدد 8 می‏آد. مسئول برگزاری پرسید: 6 و 8 چه ربطی به 28 داره؟ یارو گفت: مگه شیش هشت تا 28 تا نمی‏شه؟



:: موضوعات مرتبط: ماساژ درمانی , کرایولیپولیز , شکم آبجو چیست؟ , ,
:: برچسب‌ها: لطیفه , جک , طنز , خنده , شادی , نشاط , ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

ارزش کار خود را بالا ببرید و به همان اندازه شاهد رونق حرفه خود باشید. آدم‌های موفق در یک محیط کاری جدید به شغل خود همانند یک محصول مهم تجاری می‌نگرند، هرگز ارزش‌های آن را دست کم نمی‌گیرند و بخوبی آگاهند تا زمانی در محیط کارشان ارزشمندند که بتوانند سودآوری داشته باشند، چه برای خود و چه برای شرکت یا کارفرمایی که برای آن کار می‌کنند.

یک محصول، زمانی در بازار پرفروش می‌شود که از کیفیت خوب، تبلیغات، بازاریابی قوی و چندین فاکتور موثر دیگر در جلب توجه مشتری برخوردار باشد و افراد نیز زمانی می‌توانند شاهد رونق حرفه خود باشند که ارزش کار خود را بالا ببرند، برای بالا بردن توانایی‌های خود بکوشند، درباره توانایی‌های خود تبلیغ کنند و در محیط کار انعطاف‌پذیر باشند. برای نیل به همه این اهداف، آدم‌های موفق همچنین می‌دانند که تابع بازار خود هستند و این بازار جایی نیست جز سازمان، شرکت یا کارفرمایی که برای آن کار می‌کنند.

آنها باید از تمام جوانب کاری شرکتی که برای آن کار می‌کنند؛ آگاه باشند و به نوع مهارت‌های خود، تقاضا برای آن مهارت‌ها و توانایی‌های تغییر و تحولات مختلف در محیط کارشان و پروژه‌هایی که در ارتباط با شغلشان است، آشنا باشند. با آگاهی از همه این عوامل، آنها باید درصدد بالا بردن ارزش کار خود باشند.
برای این کار باید از همه مهارت‌های خود به‌نحو‌ عالی استفاده کنند، درصدد یادگیری مهارت‌ها و تجربه‌های جدید باشند و بتوانند خود را با شرایط جدید کاری و تغییر و تحولات سازمانی منطبق کنند.
● به ابزارهای خود اعتماد دارید؟

وقتی کسی را برای انجام کاری (همچون کارهای مختلف تعمیراتی و غیره) استخدام می‌کنید؛ دوست دارید که او از بهترین و روزآمدترین ابزارهای لازم در کارش استفاده کند تا پولی که به او می‌پردازید هدر نرود و حتی در آینده مشتری دایمی او شوید، چنین مثالی درباره شما نیز صدق می‌کند.

ابزار کار شما آن چیزی است که می‌دانید و چگونگی انجام کاری که به شما محول شده. دستمزد شما بر مبنای ارزش‌های فعلی دانش و مهارتتان است.امروزه مهارت‌ها و فناوری‌های جدید، با سرعتی بیش از گذشته، در حال ورود به بازار و معرفی به مشاغل مختلف هستند.

بنابراین مطمئن باشید که کس دیگری در جایی دیگر، مشغول یافتن راهی بهتر، موثرتر، سریع‌تر و حتی کم‌هزینه‌تر برای انجام کاری است که شما در حال حاضر آن را انجام می‌دهید.
این مطلب را از دست ندهید:  مشاوره بازاریابی برای کسب‌و‌کارهای کوچک 3

به خاطر داشته باشید، اگر نتوانید از مهارت‌ها و تکنولوژی‌های جدید در کار خود استفاده کنید یا دانش خود را روزآمد کنید؛ همکاران و رقبای شما این کار را خواهند کرد و شما از قافله عقب خواهید ماند.

در این زمینه به مثالی خوب اشاره می‌کنیم. زمانی انجام کارهای مختلف گرافیکی به صورت دستی و با داشتن ذوق و سلیقه لازم از سوی گرافیست امکان‌پذیر بود، اما امروزه با ورود کامپیوتر در همه عرصه‌ها، کارهای گرافیکی راحت‌تر انجام می‌گیرد. در این میان، با توجه به برنامه‌های مختلفی که برای انجام کارهای گرافیکی با کامپیوتر به بازار عرضه شده، برگ برنده با کسی است که بیشترین احاطه را بر برنامه‌ها داشته باشد و بتواند از هر یک از آنها در جای لازم استفاده کند. به خاطر داشته باشید که مهارت‌ها، قابلیت‌ها و توانایی‌های ما تا زمانی با ارزش هستند که کسی حاضر باشد برای استفاده از آنها پول پرداخت کند. شرکت‌ها و کارفرمایان امروز در بازارهای جهانی برای روزآمدترین مهارت‌ها و دانش کار، پول پرداخت می‌کنند؛ بنابراین برای رقابت در عرصه بین‌المللی، باید بتوانید خود را «مجهزتر> کنید و نه فقط «مجهز
چرا که در غیر این صورت، فرد دیگری با شرایط بهتری نسبت به شما از راه خواهد رسید و جایگزین شما خواهد شد.
● چه ابزارهایی در دست دارید؟

در عصری که هر روز آن دستخوش تحولات مختلف است، باید خود را با تغییرات و تحولات جدید در محیط کار آماده کرد.

همه ما در محیط کار خود با چالش‌های مختلفی از جمله با تغییرات و تحولات جدید از جمله یافتن جایگزینی برای شغل فعلی خود مواجهیم و این چالش، زمانی جدی‌تر می‌شود که حس کنیم فقط در یک حوزه قادر به فعالیت هستیم و کار دیگری از دستمان بر نمی‌آید.

برخی‌ با چند مشاوره و تست روان‌شناسی و… براحتی به قابلیت‌های دیگر خود که البته بالقوه هستند پی می‌برند؛ در‌حالی‌که برخی دیگر به طور اتفاقی و حتی ناآگاهانه متوجه آنها می‌شوند. در هر دو حالت، افراد به این نتیجه می‌رسند که مهارت‌ها و علایق و قابلیت‌های بیشتری نسبت به آنچه فکر می‌کنند دارند و برای یافتن مهارت‌ها و علایق جانبی، چه برای آنهایی که حرفه‌ای هستند و چه برای آنهایی که به صورت تفننی کار می‌کنند؛ روش‌های مختلفی وجود دارد.

در مدرسه یا دانشگاه در چه درس‌هایی نمرات خوب می‌گرفتید؟ به چه کارهایی علاقه داشتید؟ در حال حاضر در چه کارهایی مهارت دارید، آیا کسی از شما در کار دیگری تعریف کرده است؟ فکر می‌کنید چه استعدادهای ذاتی‌ دیگری دارید؟ دست و دلتان به چه کار دیگری می‌رود؟ در پاسخ به سوال‌های فوق و سوال‌های مشابه، به فهرستی از فعالیت‌ها و کارهایی می‌رسید که از انجام آنها لذت می‌برید یا در گذشته لذت می‌بردید. مطمئنا این‌گونه فعالیت‌ها، نیازمند مهارت‌ها و توانایی‌هایی هستند که شما در خود دارید و از وجود آنها بی‌خبرید. پس معطل چه هستید؟ آنها را کشف کرده و به نحو بهینه از آن استفاده کنید.
این مطلب را از دست ندهید:  ایده‌های خلاقانه در کسب‌و‌کار
● مهارت‌ها چقدر با ارزش هستند؟

برخی مواقع انسان‌ها بعضی کارها را بی‌دردسر انجام می‌دهند و به این‌که آن را چگونه انجام می‌دهند فکر نمی‌‌کنند. با این حال، در انجام همین کارهای ساده هم، فرآیندهای مختلفی دخیلند و برای انجام این فرآیندها، مهارت‌های مختلفی مورد نیاز است؛ مهارت‌هایی که با ارزش‌تر از آن چیزی است که شما فکر می‌کنید.
برای تعیین ارزش مهارت‌هایتان می‌توانید تمرین زیر را انجام دهید.

یک صفحه از آگهی روزنامه را جدا کنید (به صفحه خاصی توجه نکنید چون در هر حال دنبال یافتن یک شغل نیستید و این کار فقط یک نوع تمرین است.)

عنوان آگهی، یعنی شغل و پستی را که برای استخدام افراد آگهی می‌شود با یک تکه نوار نامرئی بپوشانید (طوری که بعدا بتوانید آن را جدا کنید و عنوان را بخوانید.)

حال به فهرست شرایط مورد نیاز داوطلبان مراجعه کنید. از یک ماژیک فسفری یا روشن، برای جدا کردن مهارت‌هایی که به آنها در مشاغل مختلف نیاز هست و شما آن را در خود می‌یابید، استفاده کنید. حال نوارهای چسبیده را بردارید و به عنوان آگهی‌ها توجه کنید. حتما غافلگیر خواهید شد؛ چون خواهید دید واجد مهارت در حوزه‌ها و مشاغلی هستید که هرگز به ذهنتان خطور نمی‌کرد. بنابراین به خاطر داشته باشید که مهارت‌های یک فرد کارآمد در زمینه‌های کاری مشابه، قابل استفاده‌ است (هر غذا ادویه خاص خود را می‌طلبد، اما برخی غذاها با ادویه مشابه تهیه می‌شوند.)

حال که متوجه مجموعه‌ای از حوزه‌های مختلف کاری شده‌اید که به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؛ زودتر می‌توانید فهرستی از مشاغل مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت فهرست کنید البته ممکن است نام برخی شغل‌ها را نشنیده باشید؛ این‌ها همان مشاغل جدید هستند که با پیشرفت و تکنولوژی تولید می‌شوند.



:: موضوعات مرتبط: پروتز سینه , تزریق بوتاکس و ژل , پروتز باسن , نظرات مردم درباره لیپوماتیک , میکرودرم ابریژن برای جوان سازی پوست , بیماری لیپودما و درمان آن , مراقبت های قبل از لیپوماتیک , ,
:: برچسب‌ها: کسب و کار , رونق کسب , رونق , کالا , ارزش کالا , تحولات سازمانی , فروش , محصول ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

خیلی وقتا شده که تصمیم گرفتم کتابخوان حرفه ای بشم ولی نمیدونستم که چه کتابی بخونم. برای همین میرفتم سراغ کتاب هایی که نخونده بودم و یک کتاب انتخاب میکردم و شروع میکردم به خوندن اون.

اما خیلی اوقات از خوندن اون کتاب لذت نمی بردم و همش به خودم میگفتم که من که از این کتاب لذت نمیبرم، چرا خوندن این کتاب رو ادامه بدم؟

و همین جمله باعث می شد که کتاب رو بذارم کنار.

و حالا خودم رو جای یک نفر میذارم که تازه میخواد کلا کتابخوانی رو شروع کنه، اگه این شخص یک کتاب رو شروع کنه به خوندن و از اون لذت نبره، دیگه کتاب نمیخونه.

یکی از دوستام که زیاد اهل مطالعه نبود، برای شروع تصمیم به خوندن کتاب خشم و هیاهو گرفت و به گفته ی خودش: هیچ وقت این کتاب رو نخونید

اما اگر همین دوست من برای شروع کتابخوانی یک کتاب بهتر انتخاب کرده بود و کتاب خشم و هیاهو کتاب پنجم او بود، احتمالا به من میگفت که حتما این کتاب رو بخون چونکه خیلی کتاب قشنگیه.

خیلی از ما انگیزه ی اینکه کتابخوان بشیم رو داریم و خیلی از جمله های شبکه های اجتماعی و خیلی از برنامه های تلویزیون (و همینطور نمایشگاه کتاب) این انگیزه رو توی مردم ما ایجاد میکنند اما مردم ما همیشه به دوتا مشکل برمیخورن:

    این انگیزه زود از بین میره (احتمالا مرحله ی تبدیل یک تصمیم آنی مردم به عادت اون ها مشکل داره).

    کتابی که برای شروع انتخاب میکنند خوب نیست و نمیتونه اون روح اون هارو تسکین بده و به کتابخوانی مشتاق کنه.

برای مشکل اول مسابقات کتابخوانی زیادی برگزار میشه که با اینکه بازدهی کمی داره (برای افرادی مناسبه که به کتابخوانی علاقه دارن نه افرادی که کتابخوان نیستند)، ولی خب بالاخره یه تلاش هست.

اما برای مشکل دوم تصمیم خاصی گرفته نشده و جایی نیست که به افراد تازه کار کتاب خوب معرفی کنه تا این حس رو توی اون ها نگه داره.

حالا از شما میخوام که به افراد تازه کار یک راه نشون بدید تا بتونن از کتابی که انتخاب میکنن لذت ببرن و با شوق اون رو به انتها برسونن.

و یا اگر این کتاب خاصی در نظر دارید معرفی کنید تا تازه کار ها هم بتونن خوره کتاب بشن.

شروع کتاب خوانی و علاقه به کتاب


۱- نگران نباشین که کتابی رو تا ته نخوندین. اتفاقا به خودتون حق بدین. حرف هر نویسنده ای قرار نیست به دل هر کسی بشینه و یا هر نویسنده ای قرار نیست حرفی برای گفتن داشته باشه. اگه خودتون رو توبیخ کنین در این موررد، بیشتر باعث میشه در انتخاب کتاب های بعدی سخت گیر و سخت گیر تر شین (تا از توبیخ شدن بیشتر توسط خودتون رها شین) و ممکنه علاقه به کتاب خونی کلا پیدا نکنید

۲- برای شروع کتاب خوانی، یه تازه کار نمیتونه از طبع من یا هر کس دیگه کمک بگیره. مثلا من شیرین میپسندم و شما ممکنه اهل شوری باشید. به جای این کار اگه طرف خودش رو مجاب کنه از بعضی نویسنده های پرفروش کتاب هایی تهیه کنه و به خواندن ان مشغول شه خوبه. مثلا نمایشنامه های اریک امانوئل اشمیت، رمان های هاروکی موراکامی، رمان های کوئیلو، کتاب های این ها نسبت به سایر کتاب ها شاید سبک تر و گیراتر باشه،‌در عین حال که حرف هایی هم برای گفتن داره.

۳- برای شروع کتاب خوانی فقط یه راه هست: شروع به خواندن کتاب، ناامید یا شاد شدن، تکرار.



:: موضوعات مرتبط: لیپوماتیک , تزریق بوتاکس و ژل , شایعات و حقایق لیپوساکشن , ,
:: برچسب‌ها: کتاب , کتابخوانی , مطالعه , فواید کتابخوانی , روش های کتابخوانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 881
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

تلفن های panasonic

امروزه یکی از بهترین دستگاه هایی که ارتباط از راه دور را میسر میسازد تلفن پاناسونیک است. با وجود تکنولوژی های زیاد دیگری از جمله ارتباطات اینترنتی باز هم تلفن محبوبترین وسیله برای برقراری ارتباط از فواصل دور از هم است.

در دهم مارس 1876 الکساندر گراهام بل از ماساچوست بُستن موفق به اختراع تلفن گرديد.

تاریخچه استفاده از تلفن در ایران در سال ۱۲۶۵ شمسی مصادف با ۱۸۸۶ میلادی است که برای اولین بار، یک رشته سیم تلفن بین تهران و شاهزاده عبدالعظیم به طول ۷/۸ کیلومتر توسط بوآتال بلژیکی که امتیاز راه آهن ری را داشت کشیده شد.

مرکز تلفن اکباتان در سال ۱۳۱۶ شمسی به ۶۰۰ شماره تلفن رسید و دو سال بعد بهره‌برداری شد و در سال ۱۳۳۷ به ۱۳ هزار شماره توسعه یافت. خطوط تلفن جدید یا کاریر نیز پس از شهریور ۱۳۲۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ارتباط تلفنی بین تهران و سایر شهرها گسترش یافت و مراکز تلفنی تهران یکی پس از دیگری تأسیس شد.

پس از آن به سرعت خطوط تلفن در بین کاربران تقسیم شد و مردم هم برای استفاده های خانگی و هم برای استفاده های اداری از این وسیله استفاده کردند. اما برای استفاده های اداری قاعدتا مشکلات و محدودیت هایی وجود دارد.

از جمله مشکلات مهم در این زمینه اشغالی خطوط است. اگر تعداد خطوط کمی دارید و زنگ خور تلفن زیادی دارید شما هم حتما با این مشکل مواجه شده اید.با توجه به محدودیت های قانونی که در واگذاری تعداد خطوط تلفن شهری برای هر ملک وجود دارد قطعا نمیتوانید برای هر کارمند یک خط شهری در نظر بگیرید.

علاوه بر این اگر تعداد خطوط خیلی زیادی داشته باشید مشتریان گیج شوند و نتوانند با بخش مورد نظر خود تماس بگیرند.

راه حل تمام مشکلات موجود برای کسب و کار های کوچک تا بزرگ دستگاه های سانترال یا مراکز تلفن سانترال هستند. در یک سیستم تلفن سانترال تعدادی خط تلفن در پورت ورودی قرار می گیرند و با یک نسبت منطقی به پورت های خروجی تبدیل می شوند.

برند پاناسونیک یکی از شرکت های پیشتاز در تولید مراکز تلفن سانترال و همچنین تلفن های سانترال است.برای استفاده و همچنین برنامه ریزی مراکز سانترال استفاده از تلفن های سانترال امری ضروری است. پاناسونیک به خاطر ارائه سیستم های ارتباطی کارآمد و با کیفیت جایگاه بسیار مهمی در ادارات ،شرکت ها و اماکن تجاری کسب کرده است.

مزیت دستگاه های تولید شرکت پاناسونیک نسبت به سایر تولیدات این حوزه در ابتدا قیمت مقرون به صرفه آن است و می توان گفت خوش قیمت ترین مراکز تلفن متعلق به پاناسونیک و مزیت دیگر قابلیت های بی شمار و منحصر به فرد این دستگاه ها است که آن را در بین سایر برند ها برجسته می کند.

مهمترین عامل برای انتخاب بین مدل های مختلف این دستگاه ها تعداد خطوط شهری و داخلی های مورد نیاز شما است. این دستگاه ها بر اساس نوع ظرفیت به دو نوع کم ظرفیت و پر ظرفیت تقسیم می شوند. مدل TES824 و TEM824 دو دستگاه کم ظرفیت پاناسونیک هستند که برای کسب و کارهای کوچک مناسب است.ظرفیت این دستگاه ها تا حداکثر ارتقا ، ۸ به ۲۴ است (یعنی دستگاه با گرفتن ۸ خط شهری به شما ۲۴ داخلی ارائه میدهد).اگر تعداد خطوط شهری یا تعداد کارمندانی که می خواهید برای آن ها داخلی در نظر بگیرید بیشتر از تعداد گفته شده است شما باید به سراغ دستگاه های پر ظرفیت پاناسونیک بروید.

سری TDA شامل مدل های TDA100,TDA200,TDA600,TDA100D,TDA100DBP,TDA100DBA این دستگاه ها با ظرفیت های مختلف و البته قابلیت اضافه کردن کارت های ارتقا و امکانات بیشتر تولید و طراحی شده. ظرفیت این دستگاه ها با توجه به کارتهای انتخاب شده ی شما مشخص می شود .این مدل دستگاه های سانترال بیشتر در سازمان ها و شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و از سیستم دیجیتال برای برقراری ارتباط بهتر استفاده می کند.

سری TDE که شامل TDE100,TDE200,TDE600 دستگاه های تحت شبکه و البته پر ظرفیت پاناسونیک هستند که از طریق شبکه نصب و راه اندازی می شوند.

سانترال های تحت شبکه  سری KX-NS  پاناسونیک سانترال های نسل بعد از سری KX-TDE  می باشد که هم برای دفاتر با کسب و کارکوچک مناسب است و هم دفاتر با کسب و کار بزرگ. پیشرفته‌ترین نوع دستگاه سانترال، تحت شبکه می‌باشد که قابلیت برقراری تماس داخلی بین شرکت‌ها و سازمانهای خود را در هر نقطه از دنیا را دارد و کاربران این دستگاه قادر خواهند بود ارتباطات خود را بواسطه سرویس VOIP از طریق اینترنت برقرار نمایند. هزینه مکالمات تلفنی بین‎المللی با این روش مقرون به صرفه می‌باشد

این سری شامل مدل های:KX-NS300/KX-NS500/KXNS700/KX-NS1000  است که هر مدل مخصوص منطقه خاصی از دنیا طراحی و بفروش می رسد .در این میان سانترال مدل KX-NS500 به دلیل دارا بودن ماژول پورت داخلی و شهری  بیشتر نسبت به دو مدل دیگر مخصوص منطقه خاور میانه طراحی شده است . سانترال مدل KX-NS1000 بصورت یک IP PBX است که بیشتر برای یکپارچه کردن چندین سانترال پاناسونیک استفاده می شود که با استفاده از پروتکل SIP قابلیت ارائه تا 8000 پورت می باشد.

یکی از مهم ترین مزایای دستگاه های تحت شبکه، کم هزینه بودن ارتباط بین دو مجموعه می باشد. این دستگاه برای شرکت و مجموعه هایی مناسب است که چند شرکت و یا چند شعبه دارند که کاربران هر مجموعه می خواهند با کاربران مجموعه دیگر در هر زمان ارتباط داشته باشند.

با استفاده از این دستگاه ها شما می توانید به راحتی تلفن های خود را مدیریت کنید ، صفر یا دو صفر را ببندید و محدودیت های دیگری را برای هر داخلی مشخص کنید. از مزایای تلفن سانترال ارتباط داخلی با دیگر اتاق های داخل سازمان است بدون هزینه تلفن که می تواند هم در هزینه ها صرفه جویی کند و هم هرج و مرج و بی نظمی را بین کارمندان کاهش داد.همه کارمندان برای هماهنگی کار هایشان می توانند با هم تماس تلفنی برقرار کنند.

قابلیت های دستگاه سانترال:

مدیریت هزینه ها

گزارش گیری از وضعیت تماس ها

تماس داخلی رایگان

اعمال محدودیت زمان تماس

کنفرانس کردن از طریق تلفن

انتقال تماس

برنامه ریزی در چند حالت

از دیگر مزایای این مراکز میتوان به پشتیبانی یک اپراتور از چندین خط شهری و یا امکان استفاده از اپراتور گویا (DISA) اشاره نمود . در مراکز تلفن سانترال همه چیز در کنترل ماست از امکان محدود نمودن داخلی ها در شماره گیری تا اعمال محدودیت در تماس های بیرونی با شرکت



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس و ژل , پروتز باسن , جراحی شکم , طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , فناوری , ,
:: برچسب‌ها: سانترال مدل KX-NS500 , سانترال های تحت شبکه سری KX-NS , مدل TES824 , سانترال مدل KX-NS1000 , ,
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

وی پی ان چیست ؟

تقریبا همه ما حداقل یک بار هم که شده عبارت وی پی‌ ان را شنیده ایم . حالا از دوستان یا آشنایان یا حتی در گشت زنی اینترنتی . کلمه VPN مخفف  Virtual Private Network به معنای "شبکه مجازی خصوصی"  می باشد .

کاربرد VPN به این صورت می باشد که یک یا چند شبکه خصوصی را از طریق شبکه‌های عمومی همانند اینترنت توسع می‌دهد .

در زمان قدیم جهت توسعه داده های شبکه‌های خصوصی از اینترانت (Interanet) استفاده می شده است . اینترانت نوعی شبکه است که جهت ارتباط و تبادل داده ها از اینترنت استفاده نمی کند و یک شبکه کاملاً اختصاصی میان شرکت‌ها  می باشد . اینترانت‌ ها بدون واسط اکسترانت هیچ گونه ارتباطی با شبکه اینترنت ندارند . به طور مثال می‌توان اینترانت را همانند یک اینترنت شخصی برای شرکت‌ها تعریف نموده که از پروتکل و استانداردهای اینترنت استفاده می نماید . اما خیلی محدود تر و امکان اتصال  به آن فقط برای افراد تایید شده مقدور می باشد . به طور مثال شبکه ای که بانک‌ها ، دانشگاه‌ها ، سازمان ها و ... از  اینترانت جهت انجام کار های خود استفاده می کنند .

آماده سازی اینترانت خیلی هزینه گزافی داشته و برای اغلب شرکت‌ها و سازمان ها مقدور نیست . از جهتی دیگر امنیت آن و امکان دسترسی افراد غیر مجاز داعما تهدیدی بسیار بزرگ برای شبکه‌های اینترانت محسوب می شود . به همین دلیل است که روش ارتباط به سرور های وی‌پی‌ان مطرح شده است که بسیار کم هزینه تر ، امن تر ، به صرفه تر  ،  قابل انعطاف تر و فرایند برطرف سازی مشکلات آن نیز سریع تر می باشد .

کاربرد وی پی ان چیست ؟

توضیحی که میخوام ارائه بدم اندکی گیج کننده است . بهتر است با یک مثال توضیح رو شروع کنم . فرض نمایید که شما کارمند یک شرکتی هستید و وظیفه شما ثبت اطلاعات مالی یا هر موردی که با اینترنت جهت ثبت موارد حیاتی آن شرکت می دهد که تنها شما هستید که می توانید این مشکل رو برطرف نمایید  و رئیس شرکت از شما تقاضای کمک فوری می نماید .  هم اکنون شما در مسافرت هستید . در این زمان چه باید کرد ؟

چنانچه که مدیر آی تی شرکت یک کانکشن وی پی ان  برای شما ایجاد کند , شما در حین مسافرت  اگر دسترسی به شبکه اینترنت داشته باشید می توانید به کانکشن وی پی ان متصل شده و وظیفه سپرده شده به شما را به نحو احسنت در شرکت انجام دهید . در حقیقت وی پی ان باعث می گردد شما به صورت مجازی عضوی از شبکه محلی (LAN) شرکت گردید . در اینجا سوالی پیش میاید این است وقتی که اینترنت در اختیار ماست دیگر چه احتیاجی به اتصال از طریق وی پی ان هست ؟

یکی از جواب هایی که میشه داد این هست :

 به دلیل مسائل امنیتی !!!

شبکه وی پی ان با ایجاد یک پروتکل تونلینگ یک ارتباط بسیار امن ما بین مبدا و مقصد را ایجاد می نماید . این تونلینگ به معنای یک تونل فیزیکی واقعی نمی باشد بلکه به معنای رمزنگاری داده ها با الگوریتم خاص این سرویس می باشد .

انواع VPN و چگونگی کارکرد آنها :

در کل دو نوع وی‌پی‌ان وجود دارد که برای کاربردهای متفاوت طراحی شده اند :

وی‌پی‌ان از نوع دسترسی از راه دور

این نوع از وی پی ان با نام Remote Access VPN اجازه می‌دهد که افراد حقیقی (منظور از از افراد حقیقی شرکت‌ها ، سازمان ها و ... نیستند) به شبکه یا شبکه های خصوصی یک شرکت متصل شوند . این کاربران قادرند با متصل شدن به سرور VPN شرکت مورد نظر ، از منابع آن استفاده نمایند . اشخاصی که از وی پی ان شرکت استفاده می کنند افرادی هستند که جزو کارکنان هستند که از راه دور کارهای شرکت را انجام می دهند  .

جهت ایجاد ارتباط در این نوع وی‌پی‌ان به دو جزء حیاتی احتیاج است :

۱- NAS : مخفف عبارت Network Access Server بوده است که ارتباط را از سمت سرور کنترل می نماید . NAS امکان دارد به عنوان یک سرور اختصاصی در سمت شبکه شرکت فعالیت نموده یا به عنوان یک نرم افزاری که بروی شبکه‌های اشتراکی کار می‌ نماید ، اطلاعات احراز هویت کاربر را دریافت کرده و با بررسی دقیق آن‌ها به وی اجازه متصل شدن به شبکه شرکت را  فراهم کند .

۲- برنامه سمت کاربر : کاربر  جهت متصل شدن به سرور وی‌پی‌ان می بایست از نرم افزاری استفاده نماید که علاوه بر برقراری ارتباط و احراز هویت آن ، داده‌های ارسالی را رمزگذاری نموده و داده‌های دریافتی را نیز رمزگشایی نماید . بسیاری از سیستم عامل‌ها (از جمله ویندوز، لینوکس ، مکینتاش و ...) برنامه‌های تهیه شده ای جهت متصل شدن به سرور وی‌پی‌ان در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

وی‌پی‌ان مکان به مکان

نوعی از وی پی ان با نام Site to site VPN امکان این را فراهم می کند که شعبه‌هایی از یک شرکت با یکدیگر در تعامل باشند . این نوع از وی‌پی‌ان (VPN) هنگامی اهمیت خود را نمایش می دهد که صدها نفر قصد این را داشته باشند که با سرور ارتباط داشته باشند . بجای این که هر یک از این ها از نوع "وی‌پی‌ان دسترسی از راه دور" استفاده نمایند ، به گروه‌هایی تقسیم می‌گردند که به عنوان شعبه‌هایی از شرکت مورد نظر ، از طریق "وی‌پی‌ان مکان به مکان" به هم متصل گشته و اجازه استفاده از منابع همدیگر را می‌دهند . اجزای مورد احتیاج جهت راه اندازی این نوع وی‌پی‌ان همانند نوع قبلی می باشد . تفاوت بسیار مهم این هست که معمولا ، دیگر احتیاجی به داشتن کلاینت بر روی هر رایانه نخواهد بود .

این نوع از VPN توضیح داده شده خود به دو نوع دیگر تقسیم میگردد :

۱- بر پایه اینترنت : چنانچه شرکت یک یا چند مکان دور داشته باشد که قصد داشته باشند به همدیگر متصل شده و شبکه محلیشان را در اختیار همدیگر قرار بدهند ، از طریق وی‌پی‌ان بر پایه اینترنت نیز می توانند استفاده کنند .

۲- بر پایه اکسترانت : چنانچه شرکت‌ها یا سازمان‌های و موسساتی قصد این را داشته باشند که با یکدیگر در ارتباط باشند ولی نیازی به اینترنت نداشته باشند کافیست شبکه اینترانت خود را با امکان دستیابی به وی‌پی‌ان بر پایه اکسترانت ، به شبکه اینترانت دیگر شرکت یا موسسه متصل نمایند . بدین ترتیب امکان کار کردن با یکدیگر فراهم شده و از طرفی می توانند از شبکه اینترانت خود نیز محافظت نمایند .

چه تفاوتی بین پروتکل های مختلف وی پی ان است؟

کانکشن های مورد استفاده در وی پی ان رمزگذاری را توسط پروتکل های مخصوص تونل سازی انجام می دهند . تا جایی به امکان داشته باشد اندک توضیحاتی همراه با جزییات تقریبا کاملی درباره پروتکل های مورد استفاده توسط ارایه دهنده های اینترنت نموده و مقایساتی ما بین پروتکل ها در مبحث امنیتی ، سرعت این سرویس و سازگاری آن با سیستم عامل های مختلف انجام می دهیم .

پروتکل  PPTP:

پروتکل PPTP (پروتکل تونل سازی نقطه به نقطه می باشد) یک پروتکل بسیار سبک و ساده سرویس وی پی ان است بر پایهPPP  می باشد که امنیت تقریبا ابتدایی را با سرعت معمول تامین می نماید . PPTP توسط مایکروسافت ایجاد شد ، به همین دلیل اولین پروتکل وی پی ان بود که در سیستم عامل ویندوز مایکروسافت پشتیبانی می شده است و هم اکنون نیز یکی از متداول ترین متدهای مورد استفاده وی پی ان مابین کاربران این سیستم عامل یعنی ویندوز است .

همه ی نسخه های ویندوز ساخته شرکت مایکروسافت و اکثر سیستم عامل های دیگر (مانند مکینتاش و لینوکس و ...) به اضافه پلت فرم های همراه هما نند (IOS و اندروید OS) در پشتیبانی برای PPTP ایجاد شده اند . سرویس PPTP فقط یک نام کاربری ، رمز عبور و آدرس سرور را جهت اتصال نیاز دارد و به همین دلیل اتصال و استفاده از  آن بسیار راحت می باشد .

از معایب و مشکلات سرویس PPTP می توان به این مورد اشاره کرد که رمزگذاری 128 بیتی را مورد استفاده قرار می دهند .  این مبحث در واقع رمزگذاری یا امکان احراز هویت را مشخص نمی نماید و احتیاج به این مورد دارد که پروتکل PPP ( پروتکل نقطه به نقطه که قبلا توضیح دادیم) جهت اجرای امکانات امنیتی ، تونل زده شده باشد .

پروتکل PPTP به میزان سایر پروتکل های وی پی ان مطمئن و از پایداری کامل برخوردار نمی باشد .

پروتکل L2TP:

L2TP یک پروتکل بسیار پیشرفته سرویس وی پی ان می باشد . پروتکل مورد نظر ، بسیار پیچیده تر از OpenVPN است و به عنوان جایگزین مناسب PPTP مخصوصا اگر از IOS یا اندروید استفاده می نمایید اکیدا توصیه می شود . در طی سالیان گذشته L2TP/IPSec خود را به پایداری مناسب و مطمئن بود همانند OpenVPN در تمامی دستگاه های همراه نمایش داده است .

به طور معمول از آنجایی که اعتبار اضافی احتیاج دارد ، شاید تنظیمات آن اندکی سخت باشد . L2TP/IPsec از شیوه رمزگذاری 256 بیتی استفاده می نماید ، اما امنیت بسیار فوق العاده آن به مصرف کمی بیشتر CPU نسبت به PPTP احتیاج دارد . به همین دلیل می باشد که این پروتکل بسیار امن و ایمت تهیه شده است .

همه ی نسخه های ویندوزهای از 2000/Xp  و تا همین نگارش های فعلی و نسخه های مکینتاش OSX 10.3+ از L2TP/IPsec پشتیبانی کامل می نمایند . اکثر پلت فرم های جدید همراه مانند IOS و اندروید همانند نسخه های ویندوز و ... از این پروتکل  نیز پشتیبانی می کنند .

ور در اخر می توان اینطور نتیجه گیری نمود که اگر سرویس OpenVPN برای دستگاه شما در دسترس یا فراهم نباشد ، پروتکل L2TP/IPsec انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود .

 

پروتکل  OpenVPN چیست :

OpenVPN یک سیستم کاملا open source وی پی ان می باشد که از جانب شرکت سازنده آن با نام انحصاری OpenVPN گسترش داده شده است و اکثرا به عنوان پروتکل ویژه وی پی ان شناخته می گردد .

OpenVPN غالبا از هر نوع دیگری از پروتکل های مورد استفاده در رایانه های رو میزی سفارش شده است . این پروتکل را (OpenVPN) حتی می توان در شبکه های غیر قابل اعتماد ،نظیر روترهای بی سیم و نقاط وایرلس می تواند خیلی سریع و پایدار می باشد .

OpenVPN از رمزگذاری 256 بیتی استفاده می نماید و استفاده از آن مثل سایر نرم افزار ها بسیار آسان و راحت می باشد . نصب و اجرای آن کمتر از چند دقیقه وقت شما رو با هر میزان دانش از رایانه دارید نمیگیرد .

با توضیحات ارائه شده می توان اینطور نتیجه گرفت که OpenVPN برترین انتخاب جهت استفاده است .دلایل مختلفی را می توان ذکر کر که اصلی ترین آن میتوان به بسیار پر سرعت و قابل اعتماد این پروتکل اشاره کرد . تنها مشکلی که میتوان ذکر کرد این است که بعضی سرویس های وی پی ان ، برنامه های مورد نیاز OpenVPN را جهت دستگاه همراه و تبلت ها پشتیبانی نمی کنند .

پروتکل SSTP :

در توصیح SSTP می توان به این مورد اشاره کرد که پروتکل تونل سازی حفره امن یا SSTP یک پروتکل تونل سازی می باشد که از SSL VPN (که از شیوه HTTPS در دسترس می باشد) و از محافظ 2048 بیتی استفاده می نماید .

فناوری ذکر شده به هیچگونه نرم افزاری جهت اتصال نیاز ندارد چون از مرورگر وب به عنوان نرم افزار کلاینت استفاده می نماید .

SSTP برای استفاده در  لینوکس ، RouterOS و SEIL موجود می باشد ؛ چنانچه اکثرا تنها سیستم عامل ویندوز است . فناوری اشاره شده از نسخه های ویندوز شروع شده از ویستا SP1 ، پشتیبانی می نماید و این مبحث یکی از معایب بسیار بزرگ این پروتکل محسوب می گردد به همین دلیل خیلی از سیستم عامل های کاربردی قبل تر را پشتیبانی نمی کند .

از معایب دیگر این پروتکل می توان به سرعت بسیار پایین این فناوری اشاره کرد که اتصال آن بسیار کند می باشد .

OpenVPN در SSH :

این پروتکل بستر بسیار امن (SSH) همراه یک کانال رمزگذاری شده می باشد که از طریق یک کانکشن پروتکل SSH ساخته شده می باشد . یک کانال SSH این قابلیت را دارد که برای انتقال ترافیک رمزگذاری شده در یک شبکه از طریق کانالی رمز گذاری شده بسیار پیشرفته استفاده کند . همانند پروتکل OpenVPN ، کانال های SSH همچنین این امکان را دارند که چاره ای جهت عبور از دیوارهای آتش (فایروال) که بعضی از سرویس های اینترنت را فیلتر نموده یا ممنوع می نماید ارایه دهند .

ISP ها (سرویس دهنده های اینترنت) در بعضی از کشورها از تکنولوژی های بسیار پیشرفته جهت برسی و فیلتر ترافیک استفاده می نمایند . می توان به تکنولوژیDPI (Deep Packet Inspection)  اشاره کرد که OpenVPN – L2TP/IPSec و کانکشن ها را مسدود ساخته تا به هیچ کاربری اجازه اتصال به کانکشن امن را ندهند ، که از سرویس های ویژه VOIP استفاده کند و یا سایت ها ، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک , توییتر  و ... را باز نماید .

بنابراین این سرویس به کاربران اش کانکشن کاملا ایمن OpenVPN را معرفی می نماید که نمی تواند ردیابی گردد . به همین علت توسط ISP های آن کشورها دچار اختلال نشده و در یک قدم مابین OpenVPN و کانال SSH ترکیب می گردد .

این سرویس کلیه امکانات OpenVPN را بدون هیچکونه قطعی به شما ارائه می نماید .



:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
:: برچسب‌ها: OpenVPN , وی‌پی‌ان مکان به مکان , انواع VPN , کاربرد وی پی ان ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1396 | نظرات ()