نوشته شده توسط : امین

جراحی بینی گاهی برای اصلاح مشکلات ساختاری در داخل بینی است . مشکلاتی که تنفس فرد را دچار مشکل کرده است.
به عنوان مثال مشکل سپتوم بینی .
رفع مشکلات داخلی بینی را می توان با جراحی زیبایی همراه کرد.

- رفع شکستگی بینی

بینی در مرکز چهره قرار دارد. و تاثیر آن در زیبایی صورت انکار ناپذیر است. گاهی در اثر حوادث و مشکلاتی بینی فرد دچار شکستگی می شود. برخی از این مشکلات شامل : حوادث، سقوط، آسیب های ورزشی هستند.
رینوپلاستی ترمیمی می تواند تغییر شکل ایجاد شده توسط حوادث را حل کند.

- کمک به مشکلات سینوسی

رینوپلاستی می تواند برای درمان سینوزیت مزمن یا التهاب سینوسی کمک کند. هنگامی که سینوس ها مسدود شده و پر از مایع هستند، باکتری ها را جذب می کنند و آلوده می شوند. اگر بیمار سینوزیت مزمن داشته باشد، یا سینوزیت وی ادامه دار باشد، جراح مشکلات ساختاری بینی یا سینوس را بررسی می کند.

 

علل شایع مراجعه افراد برای عمل زیبایی بینی :
• قوز بینی
• بزرگی پره های بینی
• زاویه دار بودن سر بینی
• افتاده بودن نوک بینی
• انحراف ظاهر تیغه بینی

• پولیپ بینی
• انحراف ببینی
• وجود کیست یا توده در بینی
• اختلالات تنفسی

انتخاب جراح بینی
انجام عمل جراحی بینی به دلیل حفظ سلامت عملکرد تنفسی و عصب بویایی در حین جراحی ، از حساسیت فراوانی برخوردار است و لازم است تا برای انتخاب جراح بینی تحقیق کنید و دقت کافی را به کار گیرید ، چرا که برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب و بدون عوارض و عدم آسیب به بافت بینی و ضمانت سلامت آن تنها به دست یک جراح بینی ماهر و با تجربه میسر خواهد بود . برای این که بتوانید از مهارت و تجربه جراح ، با مراجعه به مطب پزشک و دیدن نمونه های واقعی می توانید اطمینان حاصل نمایید .

ساختمان بینی
بینی از نظر ساختمان اسکلتی – غضروفی به دو نوع تقسیم می شود بینی گوشتی و بینی استخوانی ؛ تفاوت میان بینی استخوانی و گوشتی در ضخامت پوست روی اسکلت بینی و میزان غضروف آن است . بینی استخوانی غضروفی قوی با پوستی نازک دارد و بینی گوشتی دارای پوستی ضخیم با غضروفی ضعیف تر است .

روش های جراحی بینی :
جراحی بینی به دو روش انجام می گردد : جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته . منظور از نوع جراحی بینی تکنیک های به کار گرفته شده برای عمل بینی نیست ، بلکه منظور روش دسترسی به ساختمان زیر پوست بینی است . در روش بسته برش های لازم برای اعمال تغییرات تنها داخل بینی زده می شود ، اما در جراحی بینی به روش باز علاوه بر برش های روش بسته یک برش دیگر بر روی کالوملا ایجاد می گردد و این امر موجب می شود تا دید جراح کامل تر باشد و جراحی بهتر انجام بشود .

توصیه های مهم قبل از جراحی بینی :
• اگر از داروی خاصی استفاده می کنید ، حتماً پزشک جراح را در جریان بگذارید . همچنین لازم است تا پیش از عمل بینی داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند ، مانند آسپرین و ایبوپروفن را قطع کنید .
• اگر سابقه بیماری خاصی دارید ، به جراح تان بگویید .
• استفاده از دخانیات و نوشیدنی های الکل دار را حداقل از یک هفته پیش از عمل تا دو هفته بعد از آن قطع کنید .
• انجام یک سری آزمایش و سی تی اسکن بینی مطابق نظر جراح بینی .
• 6 تا 8 ساعت پیش از عمل بینی ناشتا باشید .
• در ساعتی که برای تان تعیین شده ، بدون تاخیر در کلینیک حضور داشته باشید .
• حتماً یک نفر همراه شما باشد .

مراقبت های بعد از جراحی بینی
24 ساعت پس از انجام عمل بینی ، به منظور کاهش میزان کبودی ، از کمپرس سرد استفاده نمایید .
در طی هفته های اول ، از خندیدن و صحبت کردن طولانی بپرهیزید .
توصیه می گردد در روز های اول بعد از عمل ، غذای میکس شده میل نمایید و تا مدتی از خوردن مواد غذایی که نیاز بهه جویدن زیاد دارد ، مانند سیب ، هویج ، آدامس و استیک بپرهیزید .
تا زمانی که استحکام بینی تان تثبیت نشده ، در محیط های شلوغ که امکان صدمه به بینی وجود دارد ،قرار نگیرید .
روش چسب زدن و استحمام را از کادر درمانی یاد بگیرید .



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , لیفت صورت , لیپوماتیک , پروتز سینه , جراحی فک , تزریق بوتاکس و ژل , پروتز باسن , جراحی شکم , لیپوساکشن , لیفت ران , جراحی گوش , جراحی چانه , نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیفت با نخ , لاغری موضعی با کویتیشن , ماساژ درمانی , جوان سازی پوست با رادیو فرکانسی , لیزر موهای زائید , تزریق چربی , هایفو تراپی , لاغری موضعی با کرایولیپولیز , ,
:: برچسب‌ها: جراحی بینی عکس, جراحی بینی قیمت, عمل جراحی بینی گوشتی, فیلم کامل جراحی بینی, جراحی بینی استخوانی, جراحی بینی مردان, عوارض جراحی بینی, فیلم جراحی بینی گوشتی, ,
:: بازدید از این مطلب : 799
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

لیپوماتیک:
از آنجایی که چاقی و اضافه وزن به یکی از معضلات جهانی تبدیل شده است؛ روش های لاغری نیز در سراسر جهان روبه گسترش می باشند.
به دلیل سبک زندگی پشت میز نشینی؛ چاقی موضعی به خصوص در نواحی شکم و پهلوها به مشکلی همه گیر تبدیل شده است .
با استفاده از لیپوماتیک می توان این مشکل را حل کرد.
لیپوماتیک، از شایع ترین جراحی های لاغری در سراسر جهان است.
گاهی اوقات افراد پس از ورزش های سنگین و رژیم های سخت، همچنان با چاقی روبه رو هستند و نمی توانند از چربی های ماندگار رهایی یابند. در این گونه مواقع؛ می توان از لیپوماتیک کمک گرفت.
وقتی رژیم ها وورزش ها نتیجه نمی دهد؛ گزینه ی جراحی باقی می ماند.
لیپوماتیک، روشی جدید برای کاهش سایز است.
مزایای این روش همانطور که گفتیم؛ آسان بودن، زمان کوتاه عمل، بهبودی سریع، خطرات کم می باشد.

لاغری موضعی با کویتیشن چگونه است؟

 

لاغری موضعی مشکل بسیاری از افرادی است که در نگاه اول چاق به نظر نمی رسند. گاهی چاقی به معنای اضافه وزن کامل نیست. بلکه ممکن است فرد کاملا متناسب به نظر برسد اما خود او از اندامش رضایت چندانی نداشته باشد. زمانی که پای صحبت های این افراد، می‎نشینیم متوجه می‎شویم که آنها نیز همچون افراد چاق از تجمع بیش از حد چربی در یک ناحیه از بدن خود رنج می‎برند. این امر به ویژه در ناحیه شکم و پهلو شایع تر است. از بین بردن چربی های این قسمت به معنای از بین رفتن چربی های کامل بدن و بهم ریختن نظم جسمانی و همچنین عوارض دیگری است که گاهی ممکن است موجب لاغری بیش از حد بیمار شود. در این شرایط نیز بیمار از اندام خود رضایت ندارد.

لاغری موضعی با کویتیشن چگونه است؟

 

لاغری موضعی به مراتب سخت تر و دشوارتر از لاغری مفرط است. زیرا در لاغری مفرط بیمار می‎تواند با استفاده از رژیم های غذایی و ورزش وزن خود را کم کند. این در حالی است که لاغری موضعی با هیچ ورزش و رژیمی قابل دستیابی نیست اگر هم باشد نیاز به زمان طولانی و اراده آهنین دارد. در این صورت افراد به سایر روش های لاغری روی می‎آورند. کویتیشن یکی از این روش هاست که در آن بدون نیاز به جراحی، چربی های اضافی بدن در زمان کوتاهی حذف می‎شوند.

لاغری موضعی با روش کویتیشن

با استفاده از روش کویتیشن بیمار نیاز به بستری شدن، بیهوشی و حتی دوران نقاهت نخواهد داشت. این روش با استفاده از یک دستگاه انجام می‎شود. در روش لاغری موضعی با استفاده از دستگاه کویتیشن، سلول چربی شکسته و چربیهای به دام افتاده، منحل شده و از بین می‎روند. دستگاه کویتیشن با امواج اولتراسوند (نوعی امواج صوتی با فرکانس بالا) کار می‎کند که در اثر برخورد این امواج با مولکول های آب میان بافتی، حبابهای ریزی در اطراف سلول های چربی ایجاد می‎شود. حبابهای ایجاد شده تحت تاثیر امواج اولتراسوند قرار می‎گیرند. سپس فوران شده و با دیوار سلول های چربی برخورد می‎کنند. در اثر این برخورد حباب ها پاره می‎شوند و سبب بیرون ریختن چربی ها و آب درون سلولی یا تری گلیسرید می‎شود.

مکانیسم دستگاه کویتیشن

در دستگاه کویتیشن چربی درون سلولی به وسیله آنزیم ها به گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد تجزیه می‎شود. گلیسرول نوعی چربی است که در آب حل شده و پس از کویتیشن وارد گردش خون می‎شود. هر سلولی که به انرژی نیاز داشته باشد گلیسرول را از خون جذب می‎کند و عملیات متابولیسم انجام می‎شود. اسیدهای چرب که به صورت غیرمحلول در آب وجود دارند، به وسیله سیستم گردش لنفاوی به کبد وارد و سپس به مولکول های دیگری تبدیل می‎شوند تا برای سوخت و ساز استفاده شوند.

 

لاغری موضعی با کویتیشن چگونه است؟

 

 

در هر جلسه لاغری کویتیشن، تعداد زیادی از سلولهای چربی حذف می‎شود که تکثیر مجدد آنها غیرممکن است. در نتیجه از چاق شدن مجدد بیمار جلوگیری می‎شود. البته این روش تا زمانی ماندگار است که بیمار نیز به توصیه های پزشک توجه کند و تمامی مراقبت های پس از کویتیشن را انجام دهد.

این روش دارای قدرت بالایی در حذف سلول های چربی دارد که تاثیر آن تا 3 ماه پس از انجام فرایند درمان همچنان ادامه دارد. به این معنا که تا سه ماه پس از درمان، رویه کاهش وزن همچنان ادامه پیدا می‎کند.

نکات مهم پس از لاغری موضعی با روش کویتیشن

از آنجا که سلول های چربی بوسیله امواج اولتراسونیک که فرکانس پایین و شدت بالایی دارند، شکسته و وارد خون می‎شوند، لذا پس از انجام این روش درمانی، تری‌گلیسرید و کلسترول خون افزایش می‎یابد. بنابراین در صورت انجام آزمایش خون و مواجه شدن با این نتیجه نباید نگران بود.

در پایان درمان نیز آب درون سلولی توسط سیستم لنفاوی، تخلیه و بوسیله کلیه ها به شکل ادرار از بدن خارج می‎شود. به همین دلیل پس از انجام این روش، رنگ ادرار تغییر می‎کند و تعداد دفعات آن نیز بیشتر می‎شود.

بافت چربی نمی تواند در برابر لرزش ایجاد شده توسط دستگاه کویتیشن مقاومت کند و در نتیجه شکسته و متلاشی می‎شود. اما این امواج هیچ تاثیری بر سیستم عصبی، ماهیچه‌ها و بافت عروقی ندارد و از این بابت جای نگرانی نیست.

این روش نه تنها برای فرم دادن به بدن بلکه برای زیباسازی اجزای صورت نیز کاربرد دارد. برای این کار، دستگاه کویتیشن در اندازه کوچکتر استفاده می‎شود.



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , لیفت صورت , لیپوماتیک , پروتز سینه , جراحی فک , لیفت با نخ , لاغری موضعی با کویتیشن , ماساژ درمانی , جوان سازی پوست با رادیو فرکانسی , لیزر موهای زائید , تزریق چربی , هایفو تراپی , لاغری موضعی با کرایولیپولیز , اقدامات قبل و بعد از جراحی زیبائی شکم , لاغری و پیکر تراشی , ابدومینوپلاستی , ,
:: برچسب‌ها: هزینه کویتیشن , قیمت دستگاه کویتیشن , دستگاه کویتیشن خانگی , کویتیشن و آر اف , کی کویتیشن انجام داده , لاغری موضعی با دستگاه , rf کویتیشن بهتر است یا کرایولیپولیز , ,
:: بازدید از این مطلب : 847
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

پاکسازی و لایه برداری پوست

 

قبل از انجام جراحی زیبایی، با جراح تان مشاوره خواهید داشت و بررسی های پزشکی لازم در خصوص تان انجام می شود. اگر منع جسمی و پزشکی برای انجام عمل نداشته باشید؛ جراح تان با انجام جراحی موافقت می کند.
بخش مهمی از جراحی پلاستیک، جراحی بازسازی و ترمیمی می باشد.
افرادی که در اثر عوامل مختلف مثل حادثه و ... آسیب می بینند و بخشی از زیبایی خود را از دست می دهند به کمک جراحی پلاستیک و زیبایی می توانند اعتماد به نفس از دست رفته شان را بازیابند.
هدف از جراحی پلاستیک در این موارد؛ بهبود عملکرد و ایجاد یک ظاهر نرمال به بخشی از بدن فرد است که آسیب دیده است.

 

پاکسازی پوست چیست
Peeling به معنی برداشتن قشر سطحی از روی پوست است. این عمل پاکسازی پوست یا لایه برداری پوست (پیلینگ) گفته می شود که توسط این عمل یک لایه سطحی از سلولهای مرده پوست که حاوی جوش، جای جوش و لکه های قهوه ای روی پوست بوده، برداشته می شود. در نتیجه این عمل، مشکلات پوستی مانند کدر بودن، زبر بودن، منافذ باز و چروک های ریز از بین رفته و پوست حالتی شاداب و باطراوت پیدا می کند. امروزه لایه برداری پوست با لیزر بسیار مورد استفاده متخصصین پوست قرار می گیرد ولی همچنان برخی از خانمها برای رفع این مشکل از کرم لایه بردار پوست استفاده می کنند و یا بدنبال تهیه یک لایه بردار قوی پوست بدن هستند تا مشکلات پوست خود را برطرف کنند.

تاریخچه لایه برداری پوست
از زمانهای گذشته جلو گیری از روند پیرشدن پوست از طریق حفظ و نگهداری جوانی و سلامت پوست یکی از دغددغه های فکری بشر بوده است. چرا که پوست اولین جایی است که مورد قضاوت دیگران قرار می گیرد. سابقه استفاده از اسید های زیبایی و استفاده از شیرحمام (اسید لاکتیک) توسط کلئوپاترا و یا استفاده رومیان از وان شراب به اعصار گذشته باز می گردد. استفاده از مواد سوزاننده در پاپیروس بدست آمده از3500 سال پیش از مبداء تاریخ مصر نقل شده است. ولی نخستین اقدام عملی به دهه1870و زمان Unonباز می گردد که خمیری تهیه کرد که از آن به منظور لایه برداری پوست استفاده می شد. در اواخر دهه 30 در ایالات متحده «آنتوانت لاگاس» اقدام به پیلینگ با فنل کرد. وی از روش پدرش که پزشکی فرانسوی بود برای بهبود اسکار های ناشی از جراحات جنگ پیروی می کرد.

فواید لایه برداری پوست
در عصر حاضر و با پیشرفت زندگی صنعتی و آلودگی های محیطی و از همه مهمتر نازک شدن رو به ازدیاد لایه اوزون که خود نقش بسزایی در فیلتر طیف سوء اشعه ماوراء بنفش خورشیدی بازی می کند و متاسفانه پوست انسان در این میان از همه اعضاء آدمی در دسترس تر و آسیب پذیرتر است، بنابراین نیاز مبرمی به حفاظت از این عوامل مضر زیست محیطی دارد. از عوارض سوء تابش اشعه فرابنفش می توان به بدخیمی های پوستی، لکه های پوستی، کک و مک، تلانژکتازی (گشاد شدن عروق) ، کراتوزهای آفتابی، تغییر رنگ پوست و ایجاد چین و چروک در پوست اشاره نمود. برای درمان پوستهای آسیب دیده مجموعه ای از روشها به نام پیلینگ صورت می گیرد که موجب تصحیح بسیاری از مشکلات در اپیدرم و یا درم می شود و حتی در مواردی ممکن است لایه برداری برای جای جوش هم مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین فواید پاکسازی پوست صورت را نباید دست کم بگیرید.

انواع لایه برداری پوست
یک نوع تقسیم بندی براساس نوع عامل لایه برداری وجود دارد :

1- پیلینگ شیمیایی :

لایه برداری شیمیایی به معنی تخریب و برداشت کنترل شده لایه هایی ازپوست بواسطه ترکیبات شیمیایی با هدف محو آثار باقیمانده از جوش وآکنه،بثورات جلدی، کک ومک وانواع لکه های پوستی است. پیلینگ بسته به عمق آن از یک روز تا دو هفته به طول می انجامد و پساز دوره پوسته ریزی، پوستی جد ید جایگزین می گردد.عمق پیلینگ به غلظت ماده موثره، تعداد دفعات مصرف ومدت زمانیکه روی پوست می ماند، بستگی دارد. از اینگونه مواد می توان به سالسیلیک اسید، اسید لاکتیک، اسید کربولیک (فنل) اسید تری کلرواستیک، رزور سینول، اسیدرتینوئیک اشاره نمود .

2- پیلینگ مکانیکی یا Dermaberasion:

که طی آن به وسیله وسایل الکترومکانیکی خاصی پوست ساییده می شود و در رفع اسکار های عمیق تر ناشی از آکنه ها کاربرد بیشتری دارد.

3- پیلینگ لیزری :

که در سالهای اخیر صورت می گیرد در حال حاضر از دو نوع لیزر برای لایه برداری استفاده می شود. لیزر دی اکسید کربن، لیزر اربیم یاگ که در این دو نوع لیزر از خواص تبخیر آب ونکروز گرمایی آنها برای لایه برداری پوست استفاده می شود.
انواع پیلینگ پوست براساس عمق لایه برداری پوست

پیلینگ سطحی :
ملایم ترین نوع لایه برداری است که به صورت سرپایی و بدون نیاز به بی حسی، با استفاده از فرآورده های حاوی یک اسید رقیق روی انواع پوست ها قابل اجراست. اساساً اپیدرم یا روپوست را مورد عمل قرار می دهد و در موارد چین و چروک های ظریف ناشی از آفتاب، کک و مک، لکه های بارداری و تغییرات رنگ پوست، اسکارهای خفیف آکنه و ضایعات آفتابی خفیف به کار می رود. پوسته ریزی اندکی به مدت 5-3 روز ایجاد می شود و یک هفته بعد قابل تکرار است. باید توجه داشت که آثار مثبت این نوع پیلینگ چندان محسوس نبوده، قادر به حذف کامل چین و چروک یا لکه های پوستی نمی باشد. لذا برای کسب نتایج مطلوب و تکرار آن الزامی است.

پیلینگ متوسط :
این نوع لایه برداری عمیق تر و موثرتر از پیلینگ سطحی بوده و به درم یا پاپیلر می رسد و ترمیم آن حدود 8-7 روز طول می کشد و در صورت نیاز بالینی چند هفته بعد می توان آن را تکرار کرد. از آنجایی که پیلینگ متوسط موجب سوختگی درجه 2 پوست می گردد، عوارض آن از نوع قبلی بیشتر است و چند روز استراحت در منزل الزامی است.
احتمالاً بروز درد و تورم خصوصاً در مناطق اطراف چشم وجود دارد هدف از انجام پیلینگ متوسط از بین بردن چین و چروک های خفیف تا متوسط تغییرات پیگمانتاسیون و لکه های پوستی، ضایعات جدی و سایر آثار دراز مدت ناشی از تشعشات خورشید است.

پیلینگ عمیق :
در این پیلینگ ماده موثره اغلب ترکیبان فنلی می باشد، به درم رتیکولر و لایه های عمیقی پوست نفوذ می کند و موجب سوختگی درجه 2 می شود. در موارد ضایعات عمیق مانند چین های عمیق پوستی و اسکارهای شدید آکنه و در بیمارانی که دچار پیری پوست ناشی از آفتاب بوده ولی مایل به جراحی نیستند استفاده می شود. از سایر انواع پیلینگ موثرتر ولی در عوض دارای عوارض جانبی شدیدتر است جایگزینی پوست جدید از 10 تا 14 روز بعد آغاز می شود. بنابراین پست تا 3 هفته قرمز و ملتهب بوده، درمان کامل آن ممکن است تا چندین ماه به طول بیانجامد استراحت در منزل پس از انجام این نوع پیلینگ الزامی است.

ترکیبات لایه برداری بی ضرر طبیعی

همه پیلینگ ها به نحوی با نوسازی کلاژن همراه است پوست بعد از پیلینگ جوان تر، شاداب تر و باطرات تر می گردد و هرچه عمر پیلینگ بیشتر باشد اثرات آن مدت بیشتری باقی خواهد ماند.
در میان اسیدهای به کار رفته برای پیلینگ شیمیایی، اسیدهاهای عالی میوه ها کاربرد بیشتری دارند. مانند اسید سیتریک (در مرکبات) ، اسید مالیک (در سیب)، اسید تارتریک (در انگور) و اسید لاکتیک (در شیر ترش) اسید لاکتیک با افزایش رطوبت اپیدرم از خشکی پوست جلوگیری می کند.
این اسید به مقدار زیاد در ماست تازه دیده می شود. در ضمن اسید سیتریک باعث افزایش سنتز کلاژن شده و چین و چروک های ظریف را از بین می برد، و اسید گلیکولیک باعث پوسته ریزی و نوسازی سلول های پوست می شود. اسیدهای آلفا هیدروکسی Alpha – Hydroxy Acids(اسیدهای میوه) به عنوان یک ماده پوسته کننده سریع عمل می کنند و باعث ریختن سلول های مرده و سطحی پوست می شوند، با ریختن سلول های پیر و مرده پوست، سلول های جوان و شاداب پدیدار می شوند. که باعث زیبایی ظاهری پوست می گردند.

مراقبت های لازم پس از لایه برداری پوست

پس از انجام هر پیلینگ پوست به اشعه خورشید به میزان چندین برابر حساس می گردد. لذا مراقبت از آفتاب اساس مراقبت های بعدی را تشکیل می دهد. باید از ضد آفتاب های قوی تر استفاده نمود و لایه حفاظتی ضخیم تری از آن بر روی پوست مالید. به علاوه از نور خورشید چه به طور مستقیم و چه غیرمستقیم پرهیز نمود و در ساعاتی که نور خورشید بیشترین نفوذ را دارد بهتر است فرد از خانه خارج نشود رعایت بهداشت پوست بعد از لایه برداری خصوصاً در انواع عمیق تر می باشد تا از خطر عفونت پوست جلوگیری شود.

بهترین زمان لایه برداری پوست چه زمانی است؟

بهترین فصل برای انجام لایه برداری پوست یا پیلینگ، پاییز و زمستان یا اوایل بهار می باشد. زیرا اشعه خورشید از نفوذ کمتری برخوردار است و با توجه به اینکه دوره ترمیم و بازسازی سلول های پوستی یک ماه است. البته مراقبت پوست در فصل پاییز هم باید مورد توجه قرار گیرد. برای جوانی و طراوت مداوم پوست، تکرار پیلینگ هر 6-3 ماه یکبار توصیه می شود. با لایه برداری منظم پوست روند رشد سلول های جدید را افزایش دهید.

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , لیفت صورت , لیپوماتیک , پروتز سینه , جراحی فک , جراحی گوش , نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیفت با نخ , ماساژ درمانی , جوان سازی پوست با رادیو فرکانسی , لیزر موهای زائید , تزریق چربی , میکرودرم ابریژن برای جوان سازی پوست , طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , ,
:: برچسب‌ها: بعد از لایه برداری پوست چه باید کرد , محلول لایه بردار قوی , لایه برداری عمیق پوست در منزل , ماسک لایه بردار قوی خانگی , لایه برداری عمیق پوست بدن , بهترین ماسک لایه بردار صورت , پاکسازی عمیق پوست , لایه بردار شکر و نمک , ,
:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

مرد ایده آل

خدا زن را آفرید و به او گفت رد هر گوشه ی زمین که بگردی میتونی مرد ایده آلت رو پیدا کنی !

آنگاه بود که خدا زمین را گرد آفرید ! هاهاهاهاا

 

کلید اسرار !

یارو میره کمیته امداد، هیچی بهش نمیدن،میگه: واگذارتون کردم به کلید اسرار !

 

بابام

به یه بچه میگن اون چه حیوونی یه که به ما گوشت، شیر، ماست، کفش، لباس میده؟ بچه میگه: بابام !!!

 

پشه بند

حیف نون پشه بند می خره، تاصبح نمی خوابه پشه ها رو مسخره می کنه !

 
غضنفر به پیك نیك میرود

غضنفر با زنش میرن پیك نیك. زنش میگه: بشینیم زیر اون درخت. غضنفر میگه نه! همین وسط جاده امن‌تره! زود پتو رو بنداز! زنش میگه: آخه اینجا ماشین میزنه بهمون! ولی غضنفر با اصرار وسط جاده پتو رو پهن می‌کنه و دو نفری می‌شینند وسط جاده! بعد از مدتی یه كامیون میاد طرفشون هر چی بوق میزنه، اونا از جاشون تكان نمیخورن، كامیونه هم فرمونو میپیچونه میره تو درخت. غضنفر به زنش میگه: دیدی گفتم وسط جاده امن‌تر! اگه زیر اون درخت بودیم الان هر دومون مرده بودیم!

 

شکار

یه روز یه خالی بند میرسه به اون یکی میگه: رفتم شکار هفت تا خرگوش گرفتم پنج تا آهو و سه تا شیر یارو گفت فقط همین! گفت: مگه با یه تیر بیشتر از اینم میشه زد! یارو گفت: اوه تازه تفنگم داشتی

 

شانس

یارو 1000 تومنی پیدا میکنه میبینه وسطش سوراخه میگه بخشکی شانس وسطش گوشه نداره!

 

پشه

غضنفر روشنفکر میشه پشه ها دور سرش جمع میشن

 

شیر خوردن

یه روز یه مرده ای می میره از پسرش می پرسن که چی شد پدرت مرد؟
پسر می گه:شیر خورد مرد
بهش می گن یعنی چه؟ چطوری؟
میگه داشت شیر می خورد گاوه نشست

 
پازل

یارو با خوشحالی به دوستش میگه بالاخره این پازل رو بعد از 3 سال حل كردم . دوستش میگه: 3 سال زیاد نیست؟ میگه: نه بابا رو جعبه اش نوشته 3 تا 5 سال!

 
قطار

به یارو میگن: زودباش سوار شو قطار داره میره! میگه : كجا میخواد بره بلیط دست منه!

 
مسابقه اسب‌ دوانی

در مسابقه اسب‌دوانی یه نفر صد هزار دلار روی اسب شماره 28 شرط‏بندی كرد و اتفاقا برنده 500 هزار دلار شد. مسئول برگزاری مسابقه از او پرسید: چطور این همه پول رو روی اسب شماره‌ 28 شرط‏بندی كردی؟ گفت: دیشب خواب دیدم كه دائما جلوی چشمم یك عدد 6 و یك عدد 8 می‏آد. مسئول برگزاری پرسید: 6 و 8 چه ربطی به 28 داره؟ یارو گفت: مگه شیش هشت تا 28 تا نمی‏شه؟



:: موضوعات مرتبط: ماساژ درمانی , کرایولیپولیز , شکم آبجو چیست؟ , ,
:: برچسب‌ها: لطیفه , جک , طنز , خنده , شادی , نشاط , ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

عبید زاکانی یکی از طنزپردازان مشهور ایرانی است که علاوه بر طنزپردازی، شاعر و نویسنده نیز می باشد. حکایات عبید زاکانی به ویژه حکایات طنز آن بسیار معروف و پرطرفدار هستند. آسمونی در این مقاله تعدادی از حکایات طنز عبید زاکانی را برای شما عزیزان منتشر می کند.

خواجه نظام‌الدین عبیدالله زاکانی معروف به عبید زاکانی شاعر و نویسندهٔ طنزپرداز فارسی‌زبان قرن هشتم هجری است که طبق قراین موجود در اواخر قرن هفتم یا اوایل قرن هشتم ه.ق. در یکی از توابع قزوین چشم به جهان گشود.علت مشهور بودن او به زاکانی نسبت داشتن او به خاندان زاکان است که این خاندان تیره‌ای از «عرب بنی خفاجه» بودند که بعد از مهاجرت به ایران به نزدیکی رزن از توابع همدان رفتند و در آن ناحیه باشیدند. وی در قزوین به دانش اندوزی پرداخته و در این شهر پرورش یافته و تا پایان عمر را در این شهر ماند. در خاندان او دو شعبه از دیگران مشهورتر بودند، شعبهٔ یکم که به گفتهٔ حمدالله مستوفی (معاصر و همشهری عبید) اهل دانش‌های معقول و منقول بودند و شعبهٔ دوم که این مورخ آنها را ارباب الصدور (یعنی وزیران و دیوانیان) می‌نامد. حمدالله مستوفی، عبید را نظام‌الدین عبیدالله زاکانی یاد می‌کند و او را از شعبهٔ دوم می‌داند. با این همه اطلاع دقیقی از مقام صدارت یا وزارت برای عبید در دست نیست و همین قدر می‌دانیم که در دستگاه پادشاهان فردی محترم بوده

حکایات طنز عبید زاکانی

شرط آزادی (از رساله اخلاق الاشراف – باب پنجم در سخاوت)

یکی از بزرگان عصر با غلام خود گفت که از مال خود پاره ای گوشت بستان و زیره بایی معطّر بساز تا بخورم و تو را آزاد کنم. غلام شاد شد زیره بایی بساخت و پیش آورد. خواجه اش آش بخورد و گوشت به غلام سپرد. روز دیگر گفت بدان گوشت نخود آبی مزعفر بساز تا بخورم و تو را آزاد کنم. غلام فرمان برد و نخود آب ترتیب ترتیب کرد و پیش آورد. خواجه اش آش بخورد و گوشت به غلام سپرد. روز دیگر گوشت مصمحل شده بود، گفت این گوشت بفروش و پاره ای روغن بستان و از آن طعامی بساز تا بخورم و تو را آزاد کنم. غلام گفت ای خواجه بگذار تا من همچنان غلام تو می باشم و اگر البته خیری در خاطر می گذرد نیت خدای را این گوشت پاره را آزاد کن.

نام آدم و حوّا

واعظی بر منبر می گفت هر که نام آدم و حوّا نوشته در خانه آویزد شیطان بدان خانه در نیاید. طلخک از پای منبر برخاست و گفت مولانا شیطان در بهشت در جوار خدا به نزد ایشان رفت و بفریفت. چگونه می شود که در خانه ی ما از اسم ایشان بپرهیزد؟

طلخک و و سرمای زمستان

سلطان محمود در زمستانی سخت به طلخک گفت که با این جامه ی یک لا در این سرما چه می کنی که من با این همه جامه می لرزم. گفت ای پادشاه تو نیز مانند من کن تا نلرزی. گفت مگر تو چه کرده ای؟ گفت هرچه جامه داشتم همه را در بر کرده ام.

ماهی و یونس (از کتاب رساله دلگشا)

پدر جُحی سه ماهی بریان به خانه برد. جحی در خانه نبود. مادرش گفت این بخوریم پیش از آنکه جحی بیاید. چون سفره بنهادند جحی در زد. مادرش دو ماهی بزرگ در زیر تخت پنهان کرد و یکی کوچک با میان آورد. مگر جحی از شکاف در بدید. چون بنشستند پدرش از جحی پرسید که تو حکایت یونس پیغمبر شنیده ای؟ گفت نه اما از این ماهی بپرسم. سر پیش ماهی برد و از او پرسید و گوش بر دهان ماهی نهاد و گفت این ماهی می گوید من آن زمان کوچک بودم دو ماهی دیگر بزرگتر از من در زیر تخت اند از ایشان بپرس تا بگویند.

چگونه جنگ شروع می شود (از کتاب رساله دلگشا)

سلطان محمود از طلخک پرسید جنگ میان مردمان چون واقع شود؟ گفت نبینی و نخوری. سلطان گفت ای مردک چه گُه می خوری؟ گفت چنین باشد. یکی گهی می خورد و آن دیگر جوابی می دهد جنگ میان ایشان قائم می شود.



:: موضوعات مرتبط: لیفت صورت , لیپوماتیک , ماساژ درمانی , کرایولیپولیز , شکم آبجو چیست؟ , ,
:: برچسب‌ها: طنز , حکایت , حکایت طنز , عبید زاکانی , ادبیات , شاعر , نویسنده ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

یشتردوستی‌ها آن‌قدر طبیعی ایجاد می‌شوند که نمی‌فهمید کی و چگونه شروع شدند. با این حال، گاهی می‌خواهید با شخص جدیدی طرح دوستی بریزید یا برای رفقای کنونی‌تان دوست بهتری باشید. برای آن‌که به شما از این نظر کمک کنیم، تحقیقات روانشناسی را گشتیم تا راهبردهایی علمی بیابیم مردم را به دوست داشتن‌تان وادارید. ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید چگونه با سرعت بیش‌تری رابطه‌ی بهتری ایجاد کنید.

این به روزرسانی مقاله‌ای است که نسخه‌ی اولیه‌ی آن توسط مگی ژانگ نوشته شده است. در ادامه با ۱۷ ترفند روانشناسی آشنا خواهید شد که با استفاده از آن های می توانید فورا دیگران را به خودتان علاقه مند کنید.
ترفند روانشناسی ۱: از آنها تقلید کنید


این ترفند روانشناسی راهبرد منعکس کردن نامیده می‌شود، و شامل تقلید ماهرانه‌ی رفتار شخص دیگر است. هنگام صحبت کردن با یک نفر سعی کنید زبان بدن، ژست‌ها، و حالات چهره‌ی او را تقلید کنید.

در ۱۹۹۹ محققان دانشگاه نیویورک، اثر ” آفتاب‌پرست ” را ثبت کردند که وقتی رخ می‌دهد که آدم‌ها به صورت ناخودآگاه رفتار یکدیگر را تقلید می‌کنند، و این تقلید دوست داشتن را تسهیل می‌کند.

محققان ۷۸ مرد و زن را با یک شریک که در واقع همکار محققان بود، به کار روی وظیفه‌ای گماشتند. در حالی که محققان تعاملات را به صورت پنهانی روی نوار ضبط می‌کردند، شرکا در سطوح متفاوتی از تقلید درگیر شدند. محققان در پایان تعامل شرکت‌کنندگان را بر آن داشتند نشان دهند چقدر از آن شرکا خوششان آمده است.

مطمئنا، زمانی که شریکشان حرکات آنها را تقلید می‌کرد احتمال بیشتری داشت که شرکت‌کنندگان بگویند شریکشان را دوست داشتند.

ترفند روانشناسی ۲: زمان بیش‌تری را اطراف آنها سپری کنید

طبق تاثیر صرف قرارگیری، افراد تمایل دارند چیزهایی را دوست بدارند که با آنها آشنا هستند.

علم این پدیده به دهه‌ی ۱۹۵۰ برمی‌گردد، زمانی‌که محققان ام‌آی‌تی کشف کردند دانشجویانی که در پروژه‌های مسکن نزدیک‌تر به هم زندگی می‌کردند نسبت به دانشجویانی که دورتر از آنها زندگی می‌کردند بیش‌تر احتمال داشت با هم دوست شوند.

دلیل این امر می‌تواند آن باشد که دانشجویانی که نزدیک هم زندگی می‌کنند می‌توانند تعاملات روزانه‌ی انفعالی بیش‌تری، مانند احوالپرسی با یکدیگر در اتاقی مشترک یا آشپزخانه، را با یکدیگر تجربه کنند. تحت شرایط خاصی این تعاملات می‌توانند به دوستی‌های کاملی تبدیل شوند.

در تحقیقی جدیدتر، روانشناسان دانشگاه پتیزبورگ از چهار زن خواستند در یک کلاس روانشناسی دانشگاهی به عنوان دانشجو ظاهر شوند. هر زن به تعداد دفعات متفاوتی در کلاس ظاهر شد. وقتی آزمایشگران عکس‌هایی از آن چهار زن را به دانشجویان مذکر نشان دادند، مردان به زنانی که بیش‌تر در کلاس دیده بودند احساس نزدیکی بیش‌تری می‌کردند – اگرچه با یکدیگر تعاملی نداشتند.

در مجموع، این یافته‌ها نشان می‌دهد وقت‌گذراندن صرف با آدم‌ها می‌تواند باعث شود شما را بیش‌تر دوست داشته باشند. حتی اگر نزدیک دوستان‌تان زندگی نمی‌کنید، سعی کنید طبق روالی ثابت با آنها باشید، مانند بیرون رفتن روزانه برای صرف قهوه یا گرفتن یک کلاس با یکدیگر.

ترفند روانشناسی ۳: از آدم‌های دیگر تعریف کنید

آدم‌ها با صفاتی ارتباط برقرار می‌کنند که برای توصیف افراد دیگری با شخصیت خودتان به کار می‌برید. این پدیده انتقال ناگهانی خصیصه نامیده می‌شود.

مطالعه‌ای نشان داد که این اثر حتی زمانی اتفاق می‌افتاد ‌که افراد می‌دانستند خصیصه‌های خاصی آدم‌هایی را که راجع‌ بهشان حرف زده بودند توصیف نمی‌کرد.

بنا به گفته‌ی گرچن روبین، نویسنده‌ی کتاب “پروژه‌ی خوشبختی “، ” هر چه راجع به دیگران می‌گویید شیوه‌ی نگرش دیگران راجع به شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ”

اگر شخصی دیگر را نابغه و مهربان توصیف کنید، آدم‌ها آن‌ویژگی‌ها را به شما نیز ارتباط می‌دهند.

بر عکس آن هم صادق است: اگر مدام پشت سر دیگران بدگویی کنید، دوستان‌تان ویژگی‌های منفی را به شما ارتباط خواهند داد.

ترفند روانشناسی ۴: خلق‌وخوی خوبی داشته باشید


سرایت عاطفی چیزی را توصیف می‌کند که وقتی افراد به شدت تحت تاثیر خلق‌وخوی دیگران قرار می‌گیرند رخ می‌دهد. طبق یک مقاله‌ی پژوهشی از دانشگاه اوهایو و دانشگاه هاوایی، آدم‌ها می‌توانند به صورت ناخودآگاه عواطف آدم‌های اطراف‌شان را حس کنند.

اگر می‌خواهید کاری کنید دیگران هنگام بودن کنارشان احساس شادی کنند، تمام سعیتان را بکنید عواطف مثبت منتقل کنید.
ترفند روانشناسی ۵: با دوستان‌ آنها دوست شوید

تئوری شبکه‌ی اجتماعی پشت این اثر بست سه‌گانه نام دارد، یعنی وقتی دونفر دوست مشترکی دارند بیش‌تر احتمال دارد با هم دوست شوند.

برای نشان دادن این اثر، دانشجویان دانشگاه بریتیش کلمبیا برنامه‌ای طراحی کردند که افراد را به صورت تصادفی در فیسبوک با هم دوست می‌کند. آنها دریافتند همان‌طور که تعداد دوستان مشترک‌ افراد افزایش می‌یافت، احتمال بیش‌تری داشت درخواست دوستی آنها را بپذیرند– از ۲۰٪ برای افراد بدون دوست مشترک تا نزدیک به ۸۰٪ درصد برای افراد دارای بیش از ۱۱ دوست مشترک.

ترفند روانشناسی ۶: همیشه تعریف و تملق نکنید

تئوری سود-زیان کشش بین فردی می‌گوید نظرات مثبت شما تاثیر بیشتری می‌گذارند اگر آنها را گاه و بیگاه استفاده کنید.

مطالعه‌ای که در ۱۹۶۵ توسط محققان دانشگاه مینه‌سوتا انجام گرفته است نشان می‌دهد این تئوری در عمل چگونه کار می‌کند. محققان ۸۰ دانشجوی مونث را به کار به صورت دونفره روی یک وظیفه گماشتند و سپس به آن دانشجویان اجازه دادند شریک‌شان را در هنگام صحبت درباره‌ی آنها ” استراق سمع ” کنند. در واقع محققان به شرکای آنها گفته بودند که چه بگویند.

در یک سناریو، تمام نظرات مثبت بود؛ در سناریوی دوم، نظرات همه منفی بود؛ در سناریوی سوم، نظرات از مثبت به منفی می‌رفت؛ و در سناریوی چهارم نظرات همه از منفی به مثبت می‌رفت.

چنان که مشخص شد، دانشجویان زمانی شریک‌شان را بیش‌تر دوست داشتند که نظرات از مثبت به منفی می‌رفت. که نشان می‌دهد آدم‌ها دوست دارند احساس کنند تا حدودی دل شما را برده‌اند.

نتیجه: اگرچه متناقض به نظر می‌رسد، اما سعی کنید کم تر از دوستان‌تان تعریف کنید.
ترفند روانشناسی ۷: گرم و شایسته باشید

روانشناس اجتماعی سوزان فیسک مدل محتوای کلیشه‌ای را پیشنهاد کرد، تئوری آن که آدم‌ها دیگران را براساس گرمی و مهارت‌شان قضاوت می‌کنند.

طبق این مدل، اگر بتوانید خودتان را گرم نشان دهید – یعنی غیررقابتی و دوستانه – آدم‌ها احساس خواهند کرد می‌توانند به شما اعتماد کنند. اگر شایسته به نظر برسید – برای مثال اگر موقعیت اقتصادی یا تحصیلی بالایی داشته باشید – تمایل بیش‌تری دارند به شما احترام بگذارند.

روان‌شناس هاروارد، امی کادی می‌گوید، به ویزه در محیط‌های کسب‌وکاری، مهم است اول گرمی و بعد شایستگی‌تان را نشان دهید.

او در کتابش به نام” حضور ” می‌گوید: ” از منظر تکاملی، برای بقای‌مان ضروری‌تر است که بدانیم آیا یک فرد شایسته‌ی اعتماد هست. ”

ترفند روانشناسی ۸ : گاه به گاه عیب‌هایتان را نشان دهید

طبق اثر زمین‌خوردن، پس از آن‌که دچار اشتباه می‌شوید آدم‌ها شما را بیش‌تر دوست خواهند داشت– اما فقط در صورتی‌که معتقد باشند فرد شایسته‌ای هستید. آشکار کردن آن‌که بی‌نقص نیستید، شما را برای آدم‌های اطرافتان قابل ‌ارتباط‌تر و آسیب‌پذیرتر می‌کند.

محقق الیوت آرونسون، زمانی‌که بررسی می‌کرد اشتباهات ساده چگونه می‌توانند جذابیت برداشت شده را تحت تاثیر قرار دهند، برای نخستین بار این پدیده را کشف کرد. او از دانشجویان مذکر دانشگاه مینه‌سوتا خواست به نوار ضبط شده‌ی افرادی در هنگام انجام یک آزمون گوش کنند.

وقتی افراد امتحان را خوب دادند اما در پایان مصاحبه قهوه را ریختند، دانشجویان آنها را دوست‌داشتنی تر از زمانی رده‌بندی کردند که امتحان را خوب دادند اما قهوه را نریختند یا امتحان را خوب ندادند و قهوه را ریختند.
ترفند روانشناسی ۹: روی ارزش‌های مشترک‌تان تاکید کنید

Dating

طبق یک مطالعه‌ی کلاسیک توسط تئودور نیوکامب، آدم‌ها بیش‌تر جذب کسانی می‌شوند که شبیه خودشان هستند. این امر اثر جاذبه‌ی شباهت نامیده می‌شود. در این آزمایش، نیوکامب نگرش‌های نمونه‌هایش را درمورد موضوعات بحث‌برانگیز، مانند روابط جنسی و سیاست، اندازه‌گیری کرد و بعد آنها را با یکدیگر در خانه‌ای متعلق به دانشگاه میشیگان تنها گذاشت. در پایان اقامت‌شان، زمانی‌که نمونه‌ها با هم‌خانه‌‌هایشان نگرش‌های مشابهی درباره‌ی موضوعات اندازه‌گیری شده داشتند، آنها را بیش‌تر دوست داشتند.

اگر امیدوارید با کسی دوست شوید، سعی کنید نقطه‌ی مشترکی بین هردویتان بیابید و بر آن تاکید کنید.
ترفند روانشناسی ۱۰: گاهی آنها را لمس کنید

این امر لمس نیمه‌خودآگاه نامیده می‌شود، که وقتی شخصی را آن‌قدر ماهرانه لمس می‌کنید که به سختی متوجه می‌شود رخ می‌دهد. مثال‌های معمول آن شامل ضربه‌ی آهسته زدن به پشت یا لمس بازوی آنها است که باعث می‌شود نسبت به شما احساس گرمی بیشتری کنند.

لئونارد ملودینو در ” نیمه‌خودآگاه: چگونه ذهن ناخودآگا‌هتان بر رفتارتان حکمرانی می‌کند” مطالعه‌ای را در فرانسه ذکر می‌کند که در آن مردان جوانی در گوشه‌های خیابان‌ها ایستاده و با زنانی که عبور می‌کردند حرف می‌زدند. وقتی به جای آن‌که کاری نکنند به آرامی دست زنانی را که مورد خطاب قرار می‌دادند لمس می‌کردند، میزان موفقیت بیش‌تری در شروع یک مکالمه داشتند.

در آزمایشی انجام‌شده توسط دانشگاه می‌سی‌سی‌پی و کالج رودز که تاثیرات لمس بین‌فردی را بر روی انعام‌دهی در رستوران بررسی کرد، پیشخدمت‌ها هنگام برگرداندن باقیمانده‌ی پول، مختصرا دست یا شانه‌ی مشتری‌ها را لمس کردند. آن‌گونه که مشخص شد، این پیشخدمت‌ها نسبت به پیشخدمت‌های دیگر که مشتریان را لمس نکرده بودند، به طرز چشم‌گیری انعام‌های هنگفت‌تری دریافت کردند.
ترفند روانشناسی ۱۱: لبخند بزنید

smile-getty

در یک مطالعه، حدود ۱۰۰ زن دانشجوی دوره‌ی لیسانس به عکس‌های زن دیگری در یکی از چهار حالت زیر نگاه کردند: لبخند زدن در یک وضعیت بدنی باز، لبخند زدن در یک وضعیت بدنی بسته، لبخند نزدن در یک وضعیت بدنی باز یا لبخند نزدن در یک وضعیت بدنی بسته. نتایج نشان داد وقتی زن درون عکس لبخند می‌زد، صرف نظر از حالت بدنی‌اش، بیشتر دوست داشته می‌شد.

امتیاز: مطالعه‌ی دیگری نشان داد لبخند زدن هنگام ملاقات کسی برای نخستین بار، به تضمین به خاطر آوردن شما از سوی او کمک می‌کند.
ترفند روانشناسی ۱۲: ببینید شخص مقابل دوست دارد چگونه دیده شود

مردم دوست دارند به شیوه‌ای درک شوند که با باورهایشان درباره‌ی خودشان هماهنگ باشد.

این پدیده توسط تئوری خود تاییدگری توصیف می‌شود. همه‌ی ما به دنبال تایید دیدگاه‌های خودمان هستیم، چه منفی و چه مثبت.

برای تعدادی مطالعه در دانشگاه استنفورد و دانشگاه آریزونا، از شرکت‌کنندگانی که دارای برداشت مثبت و منفی از خود بودند، سوال شد آیا می‌خواهند با افرادی تعامل داشته باشند که برداشت‌های مثبتی از آنها دارند یا برداشت‌های منفی.

شرکت‌کنندگان با نگرش‌های مثبت درباره‌ی خود، آدم‌هایی را ترجیح می‌دادند که آنها را دست بالا گرفته‌ بودند، در حالیکه کسانی که نگرش منفی از خود داشتند منتقدان را ترجیح می‌دادند. ممکن است به این خاطر باشد که آدم‌ها دوست دارند با کسانی تعامل کنند که بازخوردی سازگار با هویت شناخته‌شده‌ی آنها ارائه می‌کنند.

تحقیقات دیگر نشان می‌دهد وقتی باورهای افراد درباره‌ی ما با باورهای خودمان در یک ردیف قرار دارند، رابطه‌‌ی ما با آنها جریانی روان‌تر خواهد داشت. احتمالا به خاطر أن است که احساس می‌کنیم درک می‌شویم، که خود جزء مهمی از صمیمیت است.

مطلب مرتبط : ۷ ترفند  روانشناسی برای جلب اعتماد آدم‌ها
ترفند روانشناسی ۱۳: به آنها یک راز بگویید

خودافشاگری ممکن است یکی از بهترین تکنیک‌های رابطه‌سازی باشد.

در مطالعه‌ای که توسط آرتور آرون در دانشگاه استونی بروک انجام شد، دانشجویان با یکدیگر جفت شدند و به آنها گفته شد باید ۴۵ دقیقه را برای شناخت بهتر یکدیگر باهم سپری کنند.

آزمایشگران تعدادی سوال در اختیار برخی از این گروه‌های دونفره قرار دادند که به شدت عمیق و شخصی بودند. برای مثال یکی از سوالات میانجی این بود که “در مورد رابطه‌‌ی خود با مادرتان چه حسی دارید؟” و به سایر گروه‌ها سوالاتی برای بحث‌های کوتاه داده شد. برای مثال، یک سوال این بود که “تعطیلات مورد علاقه‌تان کدام است؟چرا؟”

در انتهای آزمایش، دانشجویانی که به طور فزاینده‌ای سوالات شخصی پرسیده بودند نسبت به دانشجویانی که در گفت‌وگوهای کوتاه شرکت داشتند، بیش‌تر با یکدیگر احساس صمیمیت می‌کردند.

می‌توانید این تکنیک را وقتی در حال آشنا شدن با کسی هستید، خودتان انجام دهید. برای مثال، می‌توانید با پرسیدن از دفعه‌ی قبلی که به سینما رفتند یه تدریج پی ببرید چه کسانی بیش از همه برایشان عزیز هستند. وقتی اطلاعات صمیمانه‌ای درباره‌ی شخص مقابل می‌فهمید، احتمالا به شما احساس نزدیکی بیش‌تری می‌کند و در آینده می‌خواهد به شما اعتماد کند.
ترفند روانشناسی ۱۴: از مردم چیزهای خوبی انتظار داشته باشید

طبق اثر پیگمالیون، آدم‌ها به گونه‌ای با دیگران برخورد می‌کنند که با انتظاراتشان از آنها مطابقت داشته باشد و از این رو باعث می‌شود آن شخص به گونه‌ای رفتار کند که آن انتظارات را تایید کند.

در یکی از مقالات مجله‌ی هاروارد، کادی می‌گوید “اگر فکر می‌کنید یک شخص احمق است، با او به گونه‌ای رفتار خواهید کرد که رفتارهای احمقانه را برمی‌انگیزاند می‌کند.”

از سوی دیگر، اگر انتظار دارید کسی با شما دوستانه برخورد کند، بیشتر احتمال دارد با شما به شیوه‌ای دوستانه رفتار کند.
ترفند روانشناسی ۱۵: جوری رفتار کنید که گویی دوستشان دارید

روانشناسان مدتی است پدیده‌ای را شناخته‌اند که “دوسویگی دوست داشتن” نامیده می‌شود: وقتی فکر می‌کنیم شخصی دوستمان دارد ما نیز تمایل داریم او را دوست بداریم.

برای مثال، در یک مطالعه به شرکت‌کنندگان گفته شد احتمالا اعضای خاصی در یک بحث گروهی آنها را دوست دارند. این اعضای گروه توسط آزمایشگر به صورت تصادفی انتخاب شده بودند.

پس از بحث، شرکت‌کنندگان نشان دادند افرادی که بیش از همه دوست داشتند همان کسانی بودند که تصور کرده بودند دوستشان دارند.
ترفند روانشناسی ۱۶: حس شوخ‌طبعی‌تان را نشان دهید


تحقیقی توسط دانشگاه ایالت ایلینویز و دانشگاه ایالت کالیفرنیا در لس‌آنجلس دریافت، صرف نظر از آن‌که آدم‌ها به دوست ایده‌آل یا شریک احساسی‌شان بیندیشند، داشتن حس شوخ‌طبعی واقعا اهمیت دارد.

در همین حال، نداشتن حس شوخ‌طبعی به ویزه در دفتر کار می‌تواند نتیجه‌ی عکس بدهد. مطالعه‌ی ۱۴۰ کارگر چینی بین سنین ۲۶ و ۳۵ سال نشان داد اگر افراد “اخلاق‌مدار” باشند در میان همکارانشان کم‌تر محبوب و دوست داشتنی هستند.

اخلاق‌مداری یعنی ارزش بالایی برای نشان دادن همدلی، انصاف و سایر ویژگی‌های اخلاقی قائل باشند. محققان گفتند دلیل این امر آن بوده است که افراد اخلاق‌مدار از سوی همکارانشان جدی‌تر به نظر می‌رسیدند.
ترفند روانشناسی ۱۷: بگذارید از خودشان بگویند

محققان هاروارد اخیرا کشف کرده‌اند که حرف زدن درباره‌ی خودتان می‌تواند، مانند غذا، ‌پول، و رابطه‌ی جنسی به طور ذاتی مفید باشد.

محققان طی مطالعه‌ای، شرکت‌کنندگان را بر آن داشتند که در یک دستگاه اف‌ام‌آر‌آی بنشینند و به سوالاتی درباره‌ی‌ خودشان یا شخص دیگری پاسخ دهند. از شرکت‌کنندگان خواسته شده بود یک دوست یا یکی از اعضای خانواده‌شان را با خود به آزمایش ببرد، که بیرون از دستگاه اف‌ام‌آر‌آی نشسته بود. در برخی موارد، به شرکت‌کنندگان گفته شده بود که پاسخ‌های آنها با دوست یا خانوده‌شان در میان گذاشته خواهد؛ در سایر موارد پاسخ‌هایشان محرمانه حفظ می‌شد.

نتایج نشان داد که نواحی مغزی مرتبط با انگیزه‌ و پاداش زمانی بیش‌ترین فعالیت را داشتند که شرکت‌کنندگان اطلاعات را به صورت عمومی به اشتراک می‌گذاشتند – همین‌طور زمانی‌که درمورد خودشان صحبت می‌کردند، حتی اگر هیچ کسی در حال گوش کردن نبود.

به عبارت دیگر وقتی به جای وراجی کردن درباره‌ی زندگیتان اجازه دهید شخصی یک یا دو ماجرا از زندگی‌اش را با شما شریک شود، خاطره‌های مثبت‌تری از تعامل با شما به جا می‌گذارد.



:: موضوعات مرتبط: لیفت صورت , لاغری موضعی با کویتیشن , ماساژ درمانی , لیزر موهای زائید , ,
:: برچسب‌ها: روانشناسی , تقلید , شخصیت , ترفند , هاروارد امی کادی ,
:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

یکی از قشنگ‌ترین شهرهای ایران خرم آباد است. شهری برای آدم‌هایی با سلایق مختلف. چه آبشار دوست داشته باشید، چه دلتان بخواهد جاهای تاریخی ببینید، چه در کنار دریاچه خستگی راه را از تن به در کنید، چه دلتان بخواهد به زیارت امامزاده‌ای بروید، خرم آباد همان جایی است که دنبالش می‌گردید. استان لرستان و شهر خرم آباد، جاهای زیادی برای دیدن دارند و ما در این پست قشنگ‌ترین جاذبه های گردشگری خرم آباد را که حتما باید ببینید، بهتان معرفی می‌کنیم.

قلعه فلک الافلاک

نماد شهر خرم آباد، قلعه فلک الافلاک است، قلعه‌ای که هرجای شهر که باشید می‌توانید ببیندیش. فلک الافلاک که به معنی سپهر سپهران است، یکی از یادگارهای برجای مانده از ساسانیان است و حکومت‌های مختلفی را به خود دیده. این قلعه که به آن دوازده برجی و دژ شاپور خواست هم می‌گویند، بر بلندی تپه‌ای قرار گرفته که از بالایش هم خرم آباد زیر پایت است و هم رودخانه. فلک الافلاک که زمانی شاهان در آن قدم می‌گذاشتند و کاربری عمدتا نظامی داشته، بخش‌های مختلفی دارد. موزه مردم شناسی و باستان شناسی از جمله بخش‌های دیدنی قلعه است.


در شمال غرب خرم آباد، دریاچه کیو قرار گرفته. دریاچه‌ای که بعد از فلک الافلاک پر بازدیدترین جاذبه گردشگری خرم آباد است و نماد سرزندگی آن. دریاچه کیو که در پارکی به همین نام واقع شده، از سرچشمه‌های مخمل کوه و چشمه‌های موجود در کف دریاچه تامین می‌شود. کیو در لری به معنی تیره و کبود است و دلیل این نامگذاری به خاطر وجود گونه‌های گیاهی کف دریاچه است که باعث می‌شوند دریاچه در مواقع پرآبی، رنگ کبودی به خودش بگیرد. بهار و اوایل تابستان، دریاچه کیو، محل مناسبی می‌شود برای قایق سواری و ورزش های آبی، هرچند که زمستان فصل پرآبی آن است.
این مطلب را از دست ندهید:  جاهای دیدنی کاشان با عکس


یکی از جاذبه های گردشگری خرم آباد که به خصوص در شب دیدنی است، بام لرستان است. جایی که روشنای چراغ‌های خانه‌ها و اتوبان‌ها را می‌توان از آن بالا دید و در سکوت شب قدری آرام شد. بام لرستان که قرار است تبدیل به بزرگترین مجتمع تفریحی غرب کشور شود، رصدخانه کاسین را در خودش جای داده و آب و هوای خوشش روح را تازه می‌کند.


لرستان، سرزمین آبشارهای ایران است و بلندترین آبشار آن، نوژیان. آنطور که وقتی بالایش را نگاه می‌کنید ممکن است سرتان گیج برود. نوژیان که در روستای نوژیان در ۳۸ کیلومتری جاده کمربندی خرم آباد و جنوب شرقی آن واقع شده، ۹۵ متر ارتفاع دارد. پرآب ترین فصل نوژیان که آبش از چشمه‌های بالادست تامین می‌شود، بهار است و وجود گیاهان دارویی در اطرافش و بالای کوه تاف، یکی از انگیزه‌های رفتن به آن.


آبشار گریت

یکی از قشنگ‌ترین، خوش آب و هواترین و سرسبزترین نقاط در لرستان را آبشار گریت یا تاف هفت چشمه در ۵۰ کیلومتری خرم آباد و ۳۰ کیلومتری راه آهن سپید دشت دارد. آبشاری که در انبوهی از درختان بلوط و زالزالک و مو فرو رفته و ارتفاعش ۱۵ متر است. نه آنقدر بلند که دچار سرگیجه‌ات کند و نه آنقدر کوتاه که  نتوانی به آن آبشار بگویی.
این مطلب را از دست ندهید:  جاهای دیدنی همدان؛ معرفی روستاهای گردشگری این استان

شهرستان دورود در ۸۵ کیلومتری خرم آباد واقع شده و جاهای زیادی برای دیدن دارد. مثلا کجا؟ دریاچه گهر. دریاچه گهر در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان درود است، دریاچه که به دلیل قرار گرفتن در میان کوه‌های اشترانکوه به آن نگین اشترانکوه می‌گویند. آبش خنک و بلوری رنگ است و اطرافش جنگلی انبوه وجود دارد. دره نی گاه با لاله های واژگون و شقایق هایش، درختان تنومند بلوط و زالزالک، سیب، ارژن، انار و .. و حیات وحشی که حیواناتی چون بز، آهو، قوچ، کبک، شاهین و.. در آن زندگی می‌کنند، دریاچه گهر را دیدنی تر نیز کرده است. بعد از ۴۰ دقیقه پیاده روی به دریاچه گهر دوم می‌رسید، جایی که عمق دریاچه کم است و ماهی ها را از نزدیک می‌توان دید.


آبشار بیشه در مسیر راه آهن خوزستان–تهران و در شهرستان دورود واقع شده. آبشاری که ۴۸ متر ارتفاع دارد و به دلیل قرار گرفتنش بین جنگل‌های بلوط، روستای بیشه و چشم انداز ایستگاه راه آهن بیشه که چشمه‌های زیادی از وسطش عبور و آبشار بیشه را جاری می‌کنند، یکی از قشنگ ترین تصاویر را پیش رویت قرار می‌دهد.  در پایین دست آبشار و جویبار خنکش، امکانات زیادی برای گردشگران وجود دارد. جاده خرم آباد به بیشه یکی از قشنگ ترین جاده‌های ایران است.

آدرس: مسیر دسترسی به آبشار بیشه از طریق راه آسفالته از خرم آباد به طول ۶۵ کیلومتر واز کنار ایستگاه قطار می گذرد. ازشهرستان دورود تا آبشار با قطار حدود ۳۰ دقیقه راه است.



:: موضوعات مرتبط: جراحی چانه , ماساژ درمانی , جوان سازی پوست با رادیو فرکانسی , لیپوماتیک کاهش سینه , ,
:: برچسب‌ها: گردشگری , سفر , خرم آباد , فلک الافلاک , آبشار , کیو , نوژیان ,
:: بازدید از این مطلب : 514
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد